۵ نابغه ورزش ایران به جمع مفاخر فرهنگی اضافه شدند

۵ نابغه ورزش ایران به جمع مفاخر فرهنگی اضافه شدند

۵ چهره به یاد ماندنی ورزش ایران برای نخستین بار به جمع مفاخر فرهنگی کشور اضافه شدند.

به گزارش سادس، با پیگیری‌های کمیته ملی المپیک پهلوان سیدحسن رزاز، جهان پهلوان غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی، عبدالله موحد و محمد نصیری به عنوان پنج نابغه ورزشی ایران به جمع مفاخر فرهنگی کشور اضافه شدند.

فرهاد طلوع کیان، مشاور رییس کمیته ملی المپیک و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری پاسداشت مفاخر گفت: طی سال جاری، جلسات متعددی در سطوح روسا، معاونان، مدیران و مشاوران نهادهای غیردولتی معتبر ورزش و فرهنگ اعم از کمیته ملی المپیک و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد. به عنوان مسئول پیگیری میان کمیته ملی المپیک و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی که در تمام جلسات در سطوح مختلف، افتخار حضور و خدمت داشتم عرض می کنم که طی این چند ماه با درایت آقایان خسروی وفا و شالویی به عنوان روسای حرفه‌ای حوزه های ورزش و فرهنگ، بررسی های زیادی صورت گرفت. در نهایت تصمیم بر این شد که شاگرد اول‌های ورزش در اولویت باشند. در اولین مرحله، پیشکسوت ترین مدال آوران طلایی ایران در المپیک، زنده یاد جهان پهلوان غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی، عبدالله موحد و محمد نصیری انتخاب شدند.

مشاور رییس کمیته ملی المپیک افزود: با توجه به ویژگی های خاص و استثنایی زنده یاد پهلوان سیدحسن رزاز به جهات مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی و اخلاقی طی سال های قبل از مدال آوری ایران در بازی های المپیک و اینکه ایشان توسط خبرگان به عنوان پهلوان قرن، انتخاب شده بود، سیدحسن رزار با قید کسوت و ویژگی‌های منحصر به فرد در صدر این فهرست قرار گرفت و بدین ترتیب پنج نابغه ورزشی در پایان مرحله اول به جمع مفاخر فرهنگی افزوده شدند. 

طلوع کیان خاطر نشان کرد: سوم بهمن ماه در ضیافت سده المپیک با حضور مقامات عالیرتبه ورزش و فرهنگ، احکام و تندیس این منتخبان در سالن اجلاس سران اعطا شد. در واقع، جای اهالی ورزش در فهرست مفاخر فرهنگی خالی بود که با توجه به قدمت حدود یکصد سال فعالیت انجمن مفاخر فرهنگی، باید این اهتمام مدیران ورزش و فرهنگ را مغتنم شمرد که باب جدیدی را باز کردند تا در آینده، نوابغ دیگری از اهالی ورزش با ملاحظه کسوت و سبقه برجسته فرهنگی نیز شناسایی و در مراحل بعدی معرفی شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *