واکنش فدراسیون جهانی شطرنج به اولین برد مقصودلو در مسابقات تاتا استیل

واکنش فدراسیون جهانی شطرنج به اولین برد مقصودلو در مسابقات تاتا استیل

مرد شماره یک شطرنج ایران در مسابقات شطرنج تاتا استیل پس از ۹ دور توانست به پیروزی دست یابد که این پیروزی با واکنش فدراسیون جهانی شطرنج همراه بود.

به گزارش سادس، در دور نهم مسابقات شطرنج تاتا استیل ۲۰۲۴، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف مکس وارمردام، شطرنج‌باز هلندی رفت و موفق شد به اولین برد خود در این مسابقات دست یابد. مقصودلو که با ریتینگ ۲۷۴۰ در این رقابت‌ها دست به مهره شده است درحالی مقابل حریفش به پیروزی رسیدکه شطرنج‌باز هلندی دارای ریتینگ ۲۶۲۵ بود.

مقصودلو با این پیروزی توانست طلسم نبردن‌های خود را بشکند و به اولین برد خود در این مسابقات برسد. فدراسیون جهانی شطرنج در خصوص دور نهم مسابقات تاتا استیل ۲۰۲۴ نوشت: دور نهم این مسابقات هیجان‌انگیزترین مرحله تا کنون بوده است چرا که در این دور شطرنج‌بازان به پنج برد و تنها دو تساوی دست یافتند. الکساندر دونچنکو و پرهام مقصودلو به ترتیب با شکست علیرضا فیروزجا و مکس وارمردام به اولین برد خود در این مسابقات دست یافتند.

فدراسیون جهانی شطرنج در خصوص رقابت مرد شماره یک شطرنج ایران با حریف هلندی خود نوشت: وارمردام که با حرکت اشتباه خود نا امید شده بود، مرتکب خطای مرگبار شد و حتی تساوی را هم از دست داد تا مقصودلو به پیروزی دست یابد.

فیده ادامه داد: چهار شطرنج باز پس از پایان دور نهم این رقابت‌ها توانستند پیش‌تاز این مسابقات شوند. نادربیک عبدوستاروف شطرنج‌باز ازبکستانی، آنیش گیری شطرنج باز هلندی، گوکش و پراگناندا دو شطرنج‌باز هند با ۵.۵ امتیاز پیشتاز این مسابقات هستند.

واکنش فدراسیون جهانی شطرنج به اولین برد مقصودلو در مسابقات تاتا استیل
رده بندی مسابقات تاتا استیل تا پایان دور نهم

به گزارش سادس، هشتاد و ششمین دوره مسابقات تاتا استیل با حضور ۱۴ شطرنج‌باز از ۱۳ تا ۲۸ ژانویه در هلند برگزار می‌شود. در دور نهم مسابقات، فیروزجا مقابل شطرنج باز آلمانی شکست خورد تا شطرنج باز ایرانی که برای تیم ملی فرانسه بازی می‌کند با ۵ امتیاز به رده ششم این رقابت‌ها سقوط کند. پرهام مقصودلو ملی پوش شطرنج ایران که به اولین برد خود در این مسابقات دست یافته است با کسب ۳.۵ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *