علت ضعف ورزش ایران از نگاه مصطفی هاشمی‌طبا

علت ضعف ورزش ایران از نگاه مصطفی هاشمی‌طبا

رییس سابق کمیته ملی المپیک دلیل ضعیف ورزش ایران را نداشتن برنامه‌ریزی بلندمدت می‌داند.

به گزارش سادس، مصطفی هاشمی‌طبا در حاشیه برگزاری جشن سده المپیک که امروز (سه‌شنبه) به همت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برای نخستین بار در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، درباره شرایط ورزش ایران برای المپیک پاریس گفت: بستگی دارد در درجه اول چقدر سهمیه بگیرند. هنوز خیلی جالب نیست. شانس‌های کمی هم در مسابقات آینده داریم اما با هر بضاعتی که می‌رویم باید آنجا بتوانند تاثیر بگذارند. می‌گویند یکی مرد جنگی به از صد هزار. تعداد شرکت‌کننده خیلی مهم نیست بلکه نتایجی که آنجا کسب می‌کنند، اهمیت دارد. امیدوارم در سه – چهار ماه مانده به المپیک بچه‌ها خوب اداره شوند تا نتیجه بهتری بگیرند.

او در پاسخ به این سوال که به نظرش علت کم‌شدن سهمیه‌های ایران در المپیک و ضعف ورزش ایران چیست، بیان کرد: ما برنامه‌ریزی بلندمدت نداریم یعنی اگر قرار است در یک المپیکی موفق شویم باید از ۱۰، ۱۲ سال قبلش برنامه‌ریزی و پایش داشته باشیم، استعدادها را شناسایی کنیم و مرتب آنها را در مسابقات مختلف شرکت دهیم.

هاشمی‌طبا درباره اینکه ایران در کدام رشته‌ها شانس کسب مدال در المپیک پاریس را دارد، گفت: در تکواندو، کشتی و شاید یک وزن وزنه‌برداری شانس داشته باشیم. در رشته‌های دیگر شانس زیادی نداریم.

رییس سابق کمیته ملی المپیک درباره برگزاری جشن سده المپیک گفت: یک ضیافت است و خاصیت خودش را دارد. نمی‌شود خاصیت بیشتر از خودش برایش قائل شد اما خوب است. یک گردهمایی است که همدیگر را می‌بینند و نظرات و پیشنهاداتی هم گفته می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *