مس رفسنجان؛ بلاتکلیف‌ترین تیم لیگ برتر!

مس رفسنجان؛ بلاتکلیف‌ترین تیم لیگ برتر!

در حالی‌که این‌ روزها همه تیم‌های لیگ برتر با آغاز تمرینات خود در فکر برپایی اردوی داخلی یا خارجی هستند اما نارنجی‌پوشان مس رفسنجان هنوز اندر خم یک کوچه بوده و وضعیت سرمربی خود را مشخص نکرده است!

به‌ گزارش سادس، تیم فوتبال مس رفسنجان که فصل فوتبال باشگاهی ایران را با هدایت ساکت الهامی سرمربی سابق تیم‌های نساجی مازنداران و هوادار تهران آغاز کرد، موفق نشد نتایج خوب خود در فصل‌های قبل را تکرار کند. آنچه جایگاه این مربی را روی نیمکت رفسنجانی‌های فوتبال ایران به خطر انداخت و حتی احتمال قطع همکاری با او پیش از پایان نیم‌فصل هم وجود داشت. البته این اتفاق نیفتاد و مس نیم‌فصل را با ساکت به پایان رساند.

طبق اعلام سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران پس از بازی نهایی جام ملت‌های فوتبال آسیا – ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. این شرایط برای مسی‌ها از سوی دیگر با دیدار برابر استقلال در مرحله یک شانزدهم جام حذفی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند چرا که آن‌ها باید روز جمعه ۲۰ بهمن در رفسنجان به‌ مصاف آبی‌پوشان پایتخت بروند. بنابراین اگر منطقی فکر کنیم تیم‌ها فرصت زیادی برای مشخص کردن وضعیت نیمکت، گرفتن بازیکن مدنظر و برگزاری اردو ندارند.

اتفاقاتی که باشگاه مس رفسنجان تا لحظه نگارش این مطلب هیچ کدام از آنها را برای تیمش رقم نزده و این تیم درحالی که بسیاری از رقبایش در حال سفر به خارج از کشور برای برگزاری اردوی زمستانی خودشان هستند، در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد. شرایطی که به هیچ‌عنوان برای تیمی که تنها دل‌خوشی مردم در یک شهر به حساب می‌آید و تا فصل‌های پیش برای رسیدن به رتبه تک‌رقمی و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تلاش می‌کرده، مطلوب نیست.

نباید فراموش کرد که هواداران مس رفسنجان اصلاً دوست ندارند تیمی که در فصول قبل لرزه بر تن حریفان خود می‌انداخت در نیم‌فصل دوم نیز روند نزولی خود را ادامه دهد و به تیم‌های قعرنشین هم «نه» نگوید! این تیم باید با تقویت در چند پُست، نتایج ضعیف خود را جبران کرده و به بالانشینان لیگ ملحق شود و جز این انتظاری از مسی‌ها نیست.

اطلاع‌رسانی؛ حلقه مفقوده

در چنین شرایطی راهکار باشگاه مس رفسنجان برای فرار از حاشیه، عدم پاسخگویی است؛کاری که مدیران باشگاه و روابط‌عمومی و رسانه آن در پیش گرفته‌اند. درواقع، اگر اطلاع‌رسانی درستی از وضعیت مالی و شرایط باشگاه در نیم‌فصل اول صورت می‌گرفت، هواداران درک بهتری از شرایط پیدا می‌کردند و کار به جایی نمی‌کشید که الهامی در نشست خبری پس از باخت سنگین برابر ملوان خبر از آشفته‌بازار تیمش بدهد.

چند روز قبل مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان اعلام کرد که منتظر است تا کمیته ورزش شرکت مس نتیجه بررسی خود را برای ادامه همکاری با الهامی اعلام کند. امیدواریم باشگاه مس و کمیته ورزش شرکت مس به این نکته واقف باشند که روزها به سرعت می‌گذرند و زمان آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر می‌رسد ولی تیم همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد و بازیکنان با کمترین آمادگی ممکن به‌ مصاف رقبا می‌روید؛

خبر ناخوشایند برای هواداران
 
یکی از ارکان‌های موفقیت مس رفسنجان در فصل‌های اخیر، «محسن آذرباد» هافبک باتجربه این تیم بوده است. بازیکنی که حضورش در زمین برای این تیم باتوجه به نقش کلیدی‌ای که داشت، بسیار حائز اهمیت بوده. دیروز اما خبر رسید او پس از برگزار کردن جلسه‌ای با مدیران باشگاه قراردادش با این تیم را فسخ کرده است.

آذرباد که سال‌های زیادی در مس رفسنجان حضور داشت و بیش از ۱۵۰ بازی برای نارنجی‌پوشان انجام داد، یکی از بازیکنان محبوب نزد طرفداران مس رفسنجان به حساب می‌آمد و تصور اینکه از این تیم جدا شده باشد، برای هواداران نارنجی‌پوش سخت است. آنچه نارنجی‌پوشان رفسنجانی را برای نیم‌ فصل دوم در خط هافبک با مشکل مواجه خواهد کرد. مشکلی که شاید به این سادگی‌ها نتوان از کنارش عبور کرد. با این حال باید امیدوار بود که شرایط مس در چند روز آینده تعیین تکلیف شود و باشگاه به دنبال بازیکنان مدنظر الهامی یا سرمربی جدیدش برود. اتفاقی که اگر رخ ندهد نیم‌فصل سختی در انتظار این تیم خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *