اصلاح نظام قانونگذاری در توسعه و پیشرفت کشور مهم است

وزیر دادگستری گفت: اصلاح نظام قانونگذاری با استفاده از نظریات نخبگانی کشور در جهت توسعه و پیشرفت کشور موضوع بسیار مهمی است، بنیاد ملی نخبگان می‌تواند با ارائه راهکارهای مناسب روند فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی را بهینه کرده و همگرایی را در پیشبرد امور تقویت کند.

به گزارش سادس، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری  در دیدار قائم مقام و معاونین بنیاد ملی نخبگان ضمن  تبریک فرارسیدن ماه رجب و آرزوی بهره‌مندی از برکات این ماه، وزارت دادگستری را دارای ظرفیت‌های بالقوه برای همکاری و هم‌افزایی با بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد.

رحیمی گفت: وزارت دادگستری در حوزه‌های مختلفی از جمله مرجع ملی حقوق کودک، کنوانسیون مبارزه با فساد و موضوع مالکیت فکری ذیل اختیارات و وظایف خود امکان هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های بنیاد ملی نخبگان را دارد.

وی با اشاره به لزوم آگاهی و استفاده از تجربه‌ سایر کشورها در موضوع استفاده از ظرفیت نخبگانی جامعه خاطر نشان کرد: حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی و موضوع مهاجرت نخبگان، تلاش برای تسهیل و ترغیب بازگشت نخبگان به کشور و حمایت از نخبگان داخلی از طریق رفع مشکلات و اصلاح قوانین موجود از جمله مواردی است که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری وزارت دادگستری و بنیاد ملی نخبگان باشد.

وزیر دادگستری گفت: اصلاح نظام قانونگذاری با استفاده از نظریات نخبگانی کشور در جهت توسعه و پیشرفت کشور موضوع بسیار مهمی است، بنیاد ملی نخبگان می‌تواند با ارایه راهکارهای مناسب روند فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی را بهینه کرده و همگرایی را در پیشبرد امور تقویت نماید.

در ابتدای این نشست، سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و معاونین این بنیاد گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان ارائه کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *