آغاز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران درکمیسیون برنامه و بودجه شورا/ سهم ۴۳ درصدی حمل و نقل

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران از آغاز فرآیند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش سادس، آخوندی پیش از آغاز دویست‌ودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح روند بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران اظهار کرد: فرآیند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران امروز اول بهمن‌ماه در کمیسیون برنامه و بودجه آغاز شد و در همین راستا جلسه‌ای با مسئولین شهرداری در مورد حوزه درآمدها برگزار شد.

وی با اشاره به رقم ۱۶۹ هزار میلیارد تومان به عنوان پیشنهاد شهرداری تهران برای بودجه سال آینده گفت: در حوزه درآمدها بخش‌های شهرسازی، فروش املاک، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و بخش تسهیلات مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتا در کمیسیون برنامه و بودجه فردا جمع‌بندی نهایی انجام می‌شود و روز سه‌شنبه نیز کمیسیون تلفیق تشکیل خواهد شد تا در مورد سقف بودجه تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد.

آخوندی تأکید کرد: پس از جمع‌بندی سقف بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق رقم سقف بودجه در صحن علنی شورای شهر تهران به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواهد رسید. قطعا کمیسیون‌های تخصصی در کنار کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران با بخش‌های مختلف این مجموعه جلساتی را برگزار خواهند کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح سهم حوزه حمل و نقل در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر در لایحه پیشنهادی شهرداری ۴۳ درصد سهم بخش حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده که به نظر می‌رسد رقم خوبی باشد اما پیش‌بینی می‌کنیم این سهم در شورا افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تعریفی که از درآمدهای پایدار و ناپایدار صورت می‌گیرد در حال حاضر کمی متفاوت شده است، به شکلی که برخی درآمدهای حوزه شهرسازی را می‌توان به عنوان درآمدهای پایدار تقسیم‌بندی کرد. تلاش ما در کمیسیون و مجموعه شورای شهر تهران این است که همیشه سهم درآمدهای پایدار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *