افتتاح پنجمین مرکز پژوهشی مشترک قوه قضائیه، دانشگاه و حوزه‌های علمیه در اراک

سادس/مرکزی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: پنجمین مرکز پژوهشی مشترک قوه قضائیه، دانشگاه و حوزه‌های علمیه در استان مرکزی افتتاح شد.

حجت الاسلام مهدی هادی، پنجشنبه ۲۸ دی ماه در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این، ما در چهار استان فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی چهار مرکز پژوهشی مشترک را افتتاح کردیم و به دنبال این الگو، امروز در استان مرکزی پنجمین مرکز افتتاح شد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل این مرکز گفت: هم افزایی بیشتر بین دادگستری و مجموعه‌های علمی در استان و اینکه بتوانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند از جمله اهداف تشکیل مرکز پژوهشی مشترک است.

وی با بیان اینکه تعاملات بین دستگاهی در کشور، کم صورت می‌گیرد، افزود: داده‌ها و اطلاعاتی در دادگستری داریم که در حالت عادی دانشجویان از این اطلاعات محروم هستند و از طرفی ظرفیت های خوب علمی در دانشگاه‌ها وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند بنابراین چنین مرکزی می‌تواند تعاملات بین مجموعه‌ها را بیشتر کند.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه اضافه کرد: امیدواریم این مرکز نقطه اتصالی باشد تا مجموعه‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر بیشتر استفاده کنند. دادگستری به واسطه این مرکز، جلسات نقد و تحلیل را به فضای دانشگاه و حوزه‌های علمیه می‌آورد و از ظرفیت اساتید دانشگاه در دادگستری بیشتر استفاده خواهد شد.

هادی با بیان اینکه بسیاری از پایان نامه‌ها و رساله‌ها در کشور کاربردی نیستند گفت: حمایت و جهت دهی رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در دانشگاه از جمله اهداف این مرکز پژوهشی است تا نیازها و مشکلاتی که قوه قضائیه با آن مواجه است، در پایان نامه‌ها حل شود.

وی تصریح کرد: این مرکز می‌تواند موضوعات کاربردی را برای پایان نامه‌ به دانشگاه و دانشجویان ارائه دهد و همچنین حمایت مادی و معنوی از پایان نامه‌ها داشته باشد. هدف ما این است که مشکلات عمده و مسائل قوه قضائیه و استان به واسطه این مرکز تا حد ممکن حل شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *