کارگروه تفکیک از مبدا برای مدیریت پسماند در کشور تشکیل می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و سمن ها کارگروه جدیدی جهت تفکیک از مبدا برای مدیریت پسماند در کشور تشکیل می شود.

به گزارش سادس علی سلاجقه در چهل و هشتمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند اظهارکرد: در حوزه مدیریت پسماند در این کارگروه ۱۶۱ مصوبه داشتیم که نزدیک به ۶۰ درصد آن‌ها اجرایی شده و سایر آن‌ها نیز در میدان در حال طی روند عملیاتی است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه‌های مختلف در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: متاسفانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی بدترین عملکرد را در کارگروه ملی مدیریت پسماند دارد که تعداد حضور در جلسه و انجام وظایف توسط این سازمان صفر است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: وزارت کشور و نیرو از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این کارگروه عملکرد مثبتی داشتند. سازمان محیط زیست نیز به ۸۰ درصد وظایف محوله خود در این خصوص عمل کرده است.

سلاجقه در ادامه گفت: متاسفانه در محلات دفن زباله و لندفیل‌ها نتایج مثبتی نداشتیم و در حال دفن سرمایه کشور هستیم که در این خصوص مقرر شد کارگروهی تشکیل شود تا از ظرفیت ائمه جمعه در شهرستان‌ها همچنین سمن‌ها استفاده کنیم تا برای فرهنگسازی در حوزه تفکیک زباله اقدامات موثری انجام گیرد.

تهیه یک گزارش ویژه در خصوص قانون هوای پاک تا پایان سال

وی ادامه داد: خوشبختانه دستگاه‌ها پای کار هستند اما پسماندها در کشور به‌صورت میدانی مدیریت می‌شود و ما متولی برای پسماند در کشور نداریم. اگر سامانه پسماند در کشور اتفاق بیفتد و شرایط شفاف‌تر شود، قطعا این حوزه از حالت مافیا خارج خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه‌های هفته هوای پاک در سطح کشور اظهارکرد: خوشبختانه با تاکید رییس جمهوری تمامی دستگاه‌های پای کار آمدند و سعی ما این است که در یکی یا دو سال آینده بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی افزود: در این خصوص به لحاظ ریالی ارقام قابل توجهی را دستگاه‌ها برای اجرایی شدن قانون هوای پاک اختصاص داده‌اند که وزارت نفت، نیرو و کشور در حال انجام اقدامات قابل توجهی هستند و امیدواریم از سالهای آینده برای مردم قابل لمس باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، سلاجقه با تاکید بر اینکه رییس جمهوری به اعضای هیات دولت تاکید کرده است که بهانه کمبود اعتبار در این زمینه پذیرفته شده نیست، اظهارکرد: در دو ماه گذشته چندین جلسه با حضور آقای رئیسی در خصوص آلودگی هوا تشکیل و مقرر شده است تا اواخر امسال نیز گزارش ویژه‌ای درباره عملکرد دستگاه‌ها در خصوص قانون هوای پاک به معاون اول رییس جمهوری ارائه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *