دوپینگ ایرانی‌ها در بازی‌های آسیایی مثبت نشده است/ شایعه نازنین ملایی و سپهر ساعتی چیست؟

دوپینگ ایرانی‌ها در بازی‌های آسیایی مثبت نشده است/ شایعه نازنین ملایی و سپهر ساعتی چیست؟

برای دومین بار طی یک ماه گذشته، شایعه مثبت شدن نمونه دوپینگ نازنین ملایی و سپهر ساعتی، تکذیب شد.

به گزارش سادس، برای دومین بار طی یک ماهه اخیر، شایعه‌ای مبنی بر مثبت شدن نمونه دوپینگ نازنین ملایی، ملی‌پوش سابق رویینگ ایران و سپهر ساعتی، دارنده مدال برنز کایاک دونفره بازی‌های آسیایی مطرح شده است.

پیگیری‌های خبرنگار سادس از مراجع ذی‌ربط نشان می‌دهد که این مسئله صحت ندارد و در صورت مثبت شدن نمونه دوپینگ هر ورزشکار، ایمیلی محرمانه به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) ارسال می‌شود تا این ستاد در جریان مثبت شدن نمونه دوپینگ ورزشکاران قرار گرفته و مدت محرومیت مشخص شود.

همچنین چندی پیش علیرضا سهرابیان، رییس فدراسیون قایقرانی اعلام کرد که دوپینگ هیچ قایقرانی مثبت نشده است.

نکته قابل اشاره دیگر اینکه ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب مدال می‌شدند بلافاصله به اتاق نمونه‌گیری دوپینگ رفته و از آن‌ها تست دوپینگ اخذ و جواب نمونه در اسرع وقت اعلام می‌شد.

مسئله حائز اهمیت اینکه در رویدادهایی نظیر بازی‌های آسیایی یا المپیک، در صورتی که نمونه دوپینگ ورزشکار مثبت اعلام و با محرومیت مواجه شود، ایمیلی به ورزشکار جهت اطلاع ارسال می‌شود و در عین حال به فدراسیون مربوطه، کمیت ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) نیز جهت اطلاع رونوشت ارسال می‌شود تا در جریان مثبت شدن دوپینگ ورزشکار و محرومیت وی قرار گیرند که تا کنون در مورد بازی‌های آسیایی هانگژو، هیچ‌گونه ایمیلی در این خصوص توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، دریافت نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *