ضرورت تسریع در بازسازی امام‌زاده داوود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت تسریع در روند ساماندهی و بازسازی روستای امام زاده داوود (ع) تاکید کرد.

به گزارش سادس، حامد یزدی مهر در جلسه بررسی آخرین اقدامات انجام شده ازسوی دستگاه‌ها در خصوص مسائل مربوط به سیلاب سال گذشته در روستای امام زاده داوود (ع) که در سالن جلسات بخشداری کن برگزار شد، اظهار کرد: عزم همه عوامل امدادی، خدماتی، اجرایی و … از ابتدای وقوع حادثه مبنی بر این بود که اقدامات عاجل صورت بگیرد، اما با وجود اینکه ماه‌ها از وقوع سیلاب منطقه امام زاده داوود (ع) می‌گذرد متأسفانه هم اکنون شاهد کندی روند اقدامات در این حوزه هستیم.

یزدی مهر با بیان اینکه مسؤولان در رده‌های مختلف در حوزه رسیدگی به مشکلات پس از حادثه سیلاب منطقه امام زاده داوود (ع) تلاش‌هایی را داشته‌اند، گفت: متأسفانه تلاش‌ها کافی نبوده و با وجود جلسات متعدد امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که باید پاسخگو باشیم و اقدامات صورت گرفته را برای مردم و مسؤولان بالادستی تبیین کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه پرونده حادثه سیلاب امام زاده داوود (ع) در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و دادستانی تهران به طور ویژه مفتوح است، افزود: ورود دستگاه قضا در خصوص عدم اقدامات مؤثر پس از وقوع حادثه سیلاب منطقه امام زاده داوود (ع) جدی است و همه ما باید بدانیم که بنا بر وظایف محوله در این حوزه مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

وی در ادامه، روند بازسازی فیروزکوه را در حادثه سیلاب سال گذشته نسبت به منطقه امام زاده داوود (ع) مناسب‌تر دانست و اظهار کرد: امروز در صدد مقصر انگاری نیستیم اما با توجه به اینکه مسئولیت‌ها کاملاً مشخص است، همه دستگاه‌ها باید دلایل عدم پیشرفت کار را در این حوزه بیان کنند.

یزدی مهر با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم استاندار محترم موضوع رسیدگی به مشکلات مردم امام زاده داوود (ع) است، گفت: در حوزه مدیریت بحران استانداری تهران دو جلسه مبسوط با مردم شریف منطقه امام زاده داوود (ع) برگزار و پای صحبت‌های اهالی نشستیم و مطالبه مردم این منطقه به حق و مهم است و خواهان حل مشکلات و اقدامات مؤثرتر هستند و ضروری است که روح خدمت‌رسانی در همه اقدامات ملموس باشد چرا که مردم به ما امید بسته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت برگزاری جلسات بین دستگاهی که منجر به خدمت شود، تاکید کرد و افزود: اینکه پس از مدت طولانی و برگزاری جلسات متعدد باز هم شاهد کندی و تنبلی باشیم اصلاً زیبنده نیست و باید پاسخ مؤثری داشته باشیم. در این بازه زمانی باید مشخص شود، چنانچه از سوی دستگاهی درخواست اعتبار صورت گرفته ولی پاسخ مؤثر برای تأمین اعتبارات دریافت نشده دلایل مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار بگیرد.

یزدی مهر با تاکید بر اینکه طلسم روند کند حل مشکلات مردم منطقه امام زاده داوود (ع) که شامل موضوعات «تملک،» «حدود و حریم رودخانه» و «طرح‌های پیشنهادی» مطروحه از سوی مردم و مسئولان برای ایجاد رونق دوباره به کسبه این محل است باید با برنامه محوری و کار جهادی شکسته شود، گفت: اعتبارات منابع ماده ۱۶ و ۱۷ قانون مدیریت بحران کاملاً در این حوزه قابل احصا است و ما در حوزه مدیریت بحران استان تهران تمام توانمان را برای حل مشکل از منظر اعتباری و عملکردی خواهیم گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر اینکه تکالیف به صورت مصرح در ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران تبیین و تاکید شده است، بیان کرد: در صورت عدم پاسخگویی در تراز عملکرد قانون، باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *