کسب رتبه چهارم مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در میان مراکز تحقیقات بالینی کشور

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: بر اساس نتایج ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی مراکز تحقیقات وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۱، مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با ارتقای دو رتبه ای نسبت به سال قبل از آن، موفق به کسب رتبه چهارم در میان ۴۰۵ مرکز تحقیقات بالینی کشور شد.

به گزارش سادس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، محسن صابری با اشاره به ارزیابی مراکز تحقیقاتی که سالانه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، اظهار داشت: بر اساس نتایج ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی مراکز تحقیقات وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۱، مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با ارتقای دو رتبه ای نسبت به سال قبل از آن، موفق به کسب رتبه چهارم در میان ۴۰۵ مرکز تحقیقات بالینی کشور شد.

وی ادامه داد: بنابر اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ارزشیابی سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۳۳ مرکز تحقیقات با بیش از یک سال فعالیت در هفت گروه مستقل مراکز تحقیقاتی دولتی با زمینه فعالیت بالینی، بیومدیکال و ارتقاء سلامت (در دو دسته مراکز با فعالیت بیش از ده سال و مراکز با فعالیت یک تا ده سال) و مراکز خصوصی، مورد ارزشیابی قرار گرفتند.

رییس مرکز تحقیقات پزکی قانونی افزود: همچنین با توجه به ارائه طرح های تحقیقاتی اثرگذار و انجام پژوهش های کاربردی توسط مرکز تحقیقات، این مرکز در ارزیابی سال ۱۴۰۱ مراکز تحقیقاتی کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق به اخذ رتبه نخست در محورهای اثرگذاری و حاکمیت و رهبری شد.

به گفته وی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در سال های اخیر انجام طرح های تحقیقاتی کاربردی را در دستور کار خود قرار داده تا به واسطه این طرح ها و نتایج حاصل از آن بخشی از مشکلات سازمان پزشکی قانونی کشور را برطرف کند.

وی تصریح کرد: با این رویکرد و با تأکید بر انجام پروژه های کاربردی و نیز حمایت های رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، مرکز تحقیقات توانست در سال های اخیر ضمن تمرکز بر طرح های پژوهشی کاربردی، محصولات قابل توجهی را تولید و بومی سازی کند و به دلیل ارائه طرح های تحقیقاتی اثرگذار و کاربردی موفق به اخذ رتبه نخست در محورهای اثرگذاری و حاکمیت و رهبری در ارزیابی سال ۱۴۰۱ مراکز تحقیقاتی کشور شد.

وی یادآور شد: این نتایج در حالی حاصل شده است که دسته‌بندی مراکز تحقیقاتی در سال جدید دستخوش تغییرات شده و مراکز تحقیقاتی دارای ردیف مستقل بودجه نیز به همراه سایر مراکز رتبه‌بندی و ارزیابی شدند.

 انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *