ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس طی پنج سال آینده

بنا بر اعلام رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تا پایان برنامه هفتم توسعه و طی پنج سال پیش رو این سازمان باید ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس با رویکرد تحولی بسازد.

به گزارش سادس، حمیدرضا خان‌محمدی در دومین رویداد «مدارس آینده» که امروز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه این حکم را قرار دادیم که ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس بسازیم به طوری که این مدارس نقطه تحول و کانون تحول مدرسه و محله باشند. امیدواریم این امر را در پنج سال پیش رو محقق کنیم.

وی درباره احکامی که در برنامه هفتم توسعه به بحث توسعه و تجهیزات مدارس اختصاص دارد، افزود: در برنامه هفتم توسعه حکمی را آوردیم که این حکم به تصویب شورای نگهبان هم رسیده است. محلی تعیین شده تا در حوزه تجهیزات با همکاری و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان درآمد پایدار داشته باشم. این امر در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست‌های بالادستی نظام انجام می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در این دوره «رویداد مدارس آینده» ۱۷۰ طرح با رشد تقریبا ۵۳ درصدی به مرحله داوری رسیده است، توضیح داد: در این دوره رویداد حدود ۵۵ طرح در خصوص سامانه‌های نوین آموزشی و فناوری‌هایی که برای آموزش بچه‌ها لازم است، حدود ۱۶ طرح در خصوص تجهیزات آموزشی، ۱۳ طرح در خصوص سازه‌ها و بحث سبک سازی و سریع و صنعتی سازی مدارس، ۳۱ طرح در خصوص معماری مدارس و ۲۵ طرح در خصوص سکوها و نرم افزارهای آموزشی به دست ما رسیده است.

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *