ضرورت شفافیت در انعقاد قرارداد موقوفات

سادس/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت شفافیت در انعقاد قراردادهای سازمان اوقاف به عنوان یکی از راه های حفاظت از موقوفات ، تاکید کرد.

محمد جعفر عبداللهی ۲۴ دی در دیدار با مدیر عامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور و مدیرکل و مسوولان اوقاف استان سمنان اظهار کرد: شفافیت در انعقاد قراردادهای فی مابین سازمان اوقاف با اشخاص و توجه به زوایای تفاهم نامه ها باعث می شود؛ چنانچه در انجام تعهدات خللی به وجود آید منافع این سازمان در معرض آسیب کمتری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: به هنگام اقامه دعوی به منظور مطالبه تعهدات ناشی از قرارداد باید به منافع و مضار موضوع، توجه و هر فرآیندی با رعایت حقوق همه جانبه موقوفه انجام شود. در برخی از موارد بقاء قرارداد از اعمال حق فسخ بهتر بوده و منافع وقف را بیشتر تأمین می کند.

وی با اشاره به اشاعه فرهنگ وقف در جامعه افزود: بایستی ساز وکار اصلی اشاعه این مقوله به خوبی در جامعه تبیین شود و با شفاف سازی و اطلاع رسانی در عملکرد ها به فرهنگ وقف در جامعه کمک شود.

این مسئول قضایی گفت: انتظار می رود که مشاوران حقوقی به حفظ و بقاء موقوفات و انتفاع عام المنفعه توجه ویژه کنند.

عبداللهی بر لزوم توجه به وقف های جدید تاکید کرد و گفت: پیامد های وقف داری نوین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باعث تشریح و تبیین بیشتر احکام وقف در بین اقشار مختلف مردم می شود و در نهایت برخی از مشکلات پیش روی این سازمان با درک صحیح مردم از امانت داری در موقوفات کاهش می یابد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: عملکرد درست و امانت داری ارزشمند باعث می شود مردم از سپردن تولیت اماکن به این سازمان استقبال کنند و با توفیقات مطلوبی که در استان به دست آمده است، جلب روز افزون اعتماد اقشار مختلف جامعه ضروری است.

عبداللهی با اشاره به مالکیت اوقاف استان بر برخی کاروانسراها گفت: پیشنهاد می شود کاروان سرای درون شهر میامی هر چه زودتر ساماندهی و تجهیز شده و به محلی برای بازدید گردشگران در آن شهر پرتردد تبدیل شود و این سازمان در رونق بافت تاریخی این شهر نقش خود را به خوبی ایفا کند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *