اجرای طرح همیاران مشارکت قوی برای ترغیب خانواده‌ها به مشارکت حداکثری در انتخابات

سادس/سمنان استاندار سمنان از انتخابات اسفندماه به عنوان یکی از مهمترین انتخابات در کشور نام برد و بر لزوم اجرای طرح همیاران مشارکت قوی با هدف جذب کودکان و دانش‌آموزان به‌منظور ترغیب والدین و اعضای خانواده خود، برای حضور در پای صندوق‌های رأی تاکید کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی ۲۳ دی در نشستی تبیینی که با حضور مسوولان آموزش و پرورش و رئیس ستاد انتخابات استان برگزار شد اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید فرمودند.

استاندار سمنان تاکید کرد: راهکارها و ایده‌های خلاق در راستای تحقق مشارکت قوی و هم‌چنین اجرای طرح همیاران مشارکت قوی برای کودکان و دانش‌آموزان به‌منظور ترغیب والدین و اعضای خانواده برای حضور در پای صندوق‌های رأی در دستور کار آموزش و پرورش باشد.

وی به اهمیت آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: ارزیابی ماهانه و فصلی از شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان از سوی دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان انجام شود.

هاشمی افزود: شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تاکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی در زمینه سوادآموزی در شهرستان های مختلف استان برگزار کرده که ضرورت دارد تا به‌منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی، اقدامات در حوزه جامعه‌هدف مخاطبان در ادامه نیز تقویت شود.

استاندار سمنان یادآور شد: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای افزایش رضایت‌مندی مردم به‌کار گرفته و به‌همین واسطه، خدمات و اقدامات ارزشمندی در استان سمنان نیز صورت گرفته است.

سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان نیز از برگزاری آیین تجلیل شوراهای برتر آموزش و پرورش با حضور استانداران سراسر کشور و از جمله استاندار سمنان در ۲۵ دی در محل سالن وزارت کشور خبر داد.

وی با اشاره به تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آرکانزاس پیرامون موضوع «مهم‌ترین ویژگی شخصیتی آدم‌های خوب و درجه یک» افزود: یک ویژگی مشترک انسان‌های خوب، توافق‌پذیری است که با ۶ زیرمؤلفه مبنی بر نوع‌دوستی، صداقت در رابطه، اعتمادپذیری، همراهی موقع تعارض، تواضع و دل‌رحمی شناخته می‌شود.

وی تأکید کرد: باید برای خوب بودن، ویژگی انسان‌های خوب و درجه یک را در جامعه توسعه دهیم و منشاء آن خداشناسی است؛ چراکه انسان تا به معرفت و کمال واقعی نرسد نمی‌تواند به این درجه و ویژگی توافق‌پذیری دست یابد.

وزیری با بیان اینکه نمونه انسان خوب در کشور ما شهید حاج‌قاسم سلیمانی و یاران باوفا و هم‌رزمانش هستند گفت: از شهید سلیمانی نیز جمله‌ای نقل شده مبنی بر این‌که «یافته‌هایت را با باخته‌هایت مقایسه کن، اگر خدا را یافتی؛ هرچه باختی مهم نیست».

وی با اشاره به دو رویداد مهم انتخاباتی در ۱۱ اسفند ماه خاطرنشان کرد: نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان در این عرصه بر همه مبرهن است و تمام تلاش ‌مجموعه این است که در امتحان انتخابات، روسفید و سربلند باشیم و هم‌گام و هم‌راه با همه‌ی آحاد ملت ایران، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با تأکید بر ترویج حضور و نقش‌آفرینی مردم به‌عنوان رکن مهم اداره صحیح کشور، اظهار کرد: مقام معظم رهبری این موضوع را تواصی به حق و وظیفه هر صاحب‌ صدا و منبر برشمردند و افزودند که عالمان دینی، مراجع، روحانیون، استادان دانشگاه، هنرمندان، مدیران، مسئولان سیاسی، صداوسیما و… همه وظیفه دارند مردم را به حضور در میدان و ایستادگی در آن ترغیب کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *