ذوب‌آهن و بازگشت به اوج با ستاره‌های جوان

ذوب‌آهن و بازگشت به اوج با ستاره‌های جوان

سادس/اصفهان ستاره اصفهانی بسکتبال ذوب‌آهن پس از درخشش در لیگ، افزایش اسپانسرها را راهی مطمئن برای پیشرفت دانست که می‌توان دوباره به روزهای اوج ملی بسکتبال اصفهان بازگشت.

آسمان‌خراش‌های ذوب‌آهن در لیگ امسال بسکتبال همچون سال‌های گذشته شاهد درخشش ذوب‌آهن بودیم که در ترکیب این تیم، نام حسین مکاریان به چشم می‌خورد.

این بازیکن که پدیده جوان ذوب‌آهن نیز لقب گرفته، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. از این رو، سادس با حسین مکاریان گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید:

چگونه به سمت بسکتبال آمدید و آن را انتخاب کردید؟

خانواده‌ام اهل ورزش بودند و از همان ابتدا رشته پدرم، فوتبال را دنبال می‌کردم اما هر دو پسرعمه‌ام بسکتبالیست بودند که یکی از آن‌ها در لیگ یک و دیگری تیم ملی جوانان بازی می‌کرد؛ به پیشنهاد آن‌ها بسکتبال را آغاز کردم و رده‎های پایه را نیز در کنار ذوب‌آهن بودم. با گذشت زمان با جدیت بیشتری بسکتبال را دنبال کردم.

سابقه فعالیت ملی دارید یا خیر؟

در سال ۲۰۱۶ در تیم ملی نوجوانان بودم و پس از آن نیز به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم اما جزو ۱۲ نفر انتخابی نبودم.

هدف شما از بسکتبال بازی کردن چیست؟ آینده بسکتبالی خود را چطور می‌بینید؟

همه علاقه دارند در هر حیطه‌ای که فعالیت می‌کنند، جایگاه خوبی داشته باشند. قصد دارم که به تیم ملی راه پیدا کنم و برای کشورهای خارجی بازی کنم. هدف من خارج از ایران است.

 مسابقات این دوره از لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟ کیفیت بازی‌ها چطور بود؟

لیگ امسال متفاوت از سال‌های قبل بود؛ به گونه‌ای که تمامی تیم‌ها، بازیکنان خارجی جذب کرده‌اند و بسکتبالیست‌ها به خوبی میان آن‌ها تقسیم شده‌اند. تیمی وجود ندارد که رقابت با آن ساده و آسان باشد؛ حتی تیم‌هایی که در ابتدای فصل بازیکن خارجی نداشتند مانند مس کرمان و پدافند نیز به خوبی در مسابقات حاضر می‌شدند و بردهای خوبی را ثبت کردند.

با توجه به روی کار آمدن سرمربی جدید، نتایج امسال تیم در مقایسه با پارسال چطور است؟

ذوب‌آهن پارسال عملکرد خوبی از خود نشان داد و با تغییر مدیریتی که پیش آمد نیز همچنان نتایج خیلی خوب بوده است؛ به طوری که در جایگاه دوم جدول هستیم. امیدواریم که برای دور برگشت نیز عملکرد خوبی داشته باشیم و بتوانیم جایگاهی در شان ذوب‌آهن کسب کنیم. 

شرایط بسکتبال استان اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اصفهان همیشه جزو استان‌هایی بوده که بازیکن‌های زیادی از تیم ملی را به خود اختصاص داده که محدود به بسکتبال آقایان نیست. چند سالی بود که فعالیت‌ها کمتر شده بود و با حضور جواد داوری برای بازه‌ای ۴ ساله وضعیت بهتر شد. اکنون که رامین رضایی مشغول به کار است نیز خیلی بهتر شده و برنامه‌ها به خوبی در حال پیش رفتن است و بازیکنان به تیم ملی راه پیدا می‌کنند. به نظرم خوب است و اگر مسئولین حمایت کنند، تک‌قطبی نباشیم و فقط ذوب‌آهن وجود نداشته باشد، شرکت‌های دیگر و سایر اسپانسرها حمایت کنند و تیم‌هایی که در سایر رشته‌ها فعالیت دارند نیز اضافه شوند چرا که پتانسیل بسکتبال اصفهان واقعا بالا است، بهتر می‌شود. با افزایش اسپانسرها، مطمئنا جوانان نیز بیشتر پیشرفت خواهند کرد و دوباره به روزهایی بازخواهیم‌ گشت که اصفهان چندین بازیکن ملی‌پوش دارد.

به نظر شما، فعالین این رشته با چه چالش‌هایی مواجه هستند؟

بسکتبال رشته سختی است و جزو رشته‌هایی محسوب می‌شود که به تمام مهارت‌های بدنی و ذهنی لازم دارد. فعالیت در هر رشته‌ای، چالش‌هایی را به دنبال دارد که ممکن است ذهنی یا جسمی باشند که این رشته تمامی این چالش‌ها را شامل می‌شود و به انسان‌های سرسخت، چه از نظر ذهنی و چه از نظر جسمی، نیاز دارد که بتواند استمرار داشته باشد تا به موفقیت دست پیدا کند. کلید غلبه بر این چالش‌ها، استمرار و سرسختی است.

سخن پایانی؟

از رسانه‌هایی که اخبار مربوط به بسکتبال استان و ذوب‌آهن را پوشش می‌دهند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که این حمایت بیشتر شود و صدا و سیما نیز به میان آید. از مدیریت کارخانه و باشگاه و همچنین مربی تیم بابت فرصتی که در اختیار من قرار دادند تا مجدد در باشگاه ذوب‌آهن بازی کنم، متشکرم. امیدوارم که امسال بتوانیم پس از چندین سال قهرمانی را به اصفهان آوریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *