آذرپیرا: مطمئن بودم اسنایدر را شکست می دهم/ اسنایدر: او دفاع خوبی داشت

آذرپیرا: مطمئن بودم اسنایدر را شکست می دهم/ اسنایدر: او دفاع خوبی داشت

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران پس از کسب عنوان قهرمانی در تورنمنت زاگرب کرواسی، گفت: مطمئن بودم اینبار کایل اسنایدر را شکست می‌دهم.

به گزارش سادس،  امیرعلی آذرپیرا نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران پس از پیروزی با ارزش ۶ بر ۳ مقابل کایل اسنایدر دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا در فینال تورنمنت رنکینگ زاگرب کرواسی، گفت: از قبل به این فینال فکر کرده بودم. من برای حضور در این رقابت‌ها مدت‌ها با دیگر بچه‌های تیم ایران تمرین کرده بودم. سال گذشته در فینال همین تورنمنت به اسنایدر باختم اما امسال مطمئن بودم که می‌توانم او را شکست بدهم.

دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان که حالا با توجه به شکست کامران قاسمپور مقابل اسنایدر در نیمه نهایی این رقابتها، تا حد زیادی حضورش در المپیک‌پاریس قطعی شده است، ادامه داد: هر چند در ابتدا سه امتیاز عقب افتادم اما تمرکزم را از دست ندادم چرا که برای رسیدن به پیروزی برنامه داشتم. می‌دانستم که حتی اگر شش امتیاز هم عقب بیفتم باز می‌توانم پیروز این مبارزه باشم. خیالم آسوده بود چرا که از قبل می‌دانستم که قرار است برنده شوم. ذهنم برای این رقابت آماده بود و اعتماد به نفسم را به دست آورده بودم.

وی خاطرنشان کرد: حدود سه یا چهار سال است که در وزن ۹۷ کیلوگرم مبارزه می‌کنم و در این وزن جا افتاده‌ام اما با نظر کادر فنی تیم ملی در مسابقات جهانی در وزن ۹۲ کیلوگرم به میدان رفتم. با توجه به وزنی که از دست دادم و شرایط بدنی، آمادگی لازم را برای مسابقات جهانی نداشتم و در شرایط باثباتی نبودم. در این مدت خیلی اذیت شدم.

آذرپیرا در پایان گفت: می‌توان گفت این وزن سخت ترین وزن مسابقات جهانی، المپیک و آسیایی است. با برنامه‌هایی که دارم امیدوارم بتوانم بهترین نتایج را در این وزن بگیرم. به خودم امید زیادی دارم.

کایل اسنایدر نیز پس از این شکست، گفت: در تایم اول شرایط خوب بود اما در ادامه او به پاهای من رسید و امتیاز گرفت. من هنوز یک دقیقه و ۱۵ ثانیه فرصت داشتم تا به امتیاز برسم اما نتوانستم. او دفاع خوبی داشت. رقابت خوبی بود و به یادگیری بیشتر من کمک کرد. نیاز دارم که هر چه بهتر دفاع رقبا را باز کنم و به امتیاز برسم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *