منتقدان وجود ندارند بازیکنان مسن را کنار بگذارند/ فشار روی قلعه‌نویی نگذارید

منتقدان وجود ندارند بازیکنان مسن را کنار بگذارند/ فشار روی قلعه‌نویی نگذارید

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال با بیان این که با این بازیکنان سرمان در دنیا بالاست از منتقدان خواست روی امیر قلعه‌نویی فشار نیاورند.

به گزارش سادس، یکی از مربیانی که در اواسط مسابقات به چرخه لیگ برتر اضافه شد، رضا عنایتی است که به دنبال پایان همکاری رسول خطیبی با پیکان، هدایت این تیم را برعهده گرفت. عنایتی در کم‌تر از دو ماه پس از همکاری با تیم ملی امید ایران به لیگ برتر بازگشت و طی ۵ بازی روی نیمکت این تیم حضور یافت. این مربی ۴۷ ساله با وجود تغییرات در سبک بازی پیکان، تنها به ۲ امتیاز دست پیدا کرده اما امیدوار است که با تغییرات در نیم فصل دوم، تیمش را به بهترین شرایط برساند.

عنایتی پیش از شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا مقابل دوربین سادس نشست و به سوالات متعددی از جمله اهدافش در پیکان، نقل و انتقالات، داوری و VAR، تیم ملی فوتبال و انتقادها به امیر قلعه‌نویی پاسخ داد. مشروح گفت‌وگوی سادس با این مربی را در ادامه می‌خوانید:

به جام ملت‌های آسیا نزدیک شده‌ایم. شرایط تیم ملی فوتبال ایران را چطور می‌بینید؟

اول از همه برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم. ما همیشه، هر دو سال و چهار سال یک حسرتی بعد از بازی‌ها داریم که امیدواریم با وجود بازیکنان باتجربه فوق‌العاده داخلی و خارجی که داریم، بتوانیم این دوره جزو چهار تیم اول آسیا باشیم و جام کسب کنیم. اگر هم نشد، حداقل بین تیم‌های اول تا سوم باشیم که هر چند سخت است اما امیدوارم این اتفاق بیفتد.

گروه‌ ایران در جام ملت‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما به هر حال در مرحله مقدماتی همیشه گروه آسانی داشتیم. بیش‌تر مشکل‌مان در دور حذفی بوده که خودم در چندین دوره که حضور داشتم به نحسی پنالتی خوردیم. در این دوره هر کاری می‌خواهیم انجام بدهیم در بازی انجام بدهیم چون پنالتی‌ها تمام فوتبال ایران و طرفداران را کلافه کرده است. امیدوارم شرایط این‌چنینی پیش نیاید و مقتدرانه به مراحل بعد برویم تا یک جام خوب بگیریم.

انتظارات از تیم ملی با توجه به این‌که بازی‌های دوستانه بزرگی نداشتیم باید چه اندازه باشد؟

اگر بخواهیم منطقی حساب کنیم با توجه به بازیکنان باکیفیت و باتجربه‌ای که داریم اگر به جمع چهار تیم برویم کار خیلی بزرگی انجام داده‌ایم. شما می‌دانید که تیم‌های دیگر به سرعت و شدت پیشرفت می‌کنند. ما باید انتظارمان خیلی به جا باشد. در رسانه‌ها می‌بینم که درباره سن و سال بازیکنان تیم ملی صحبت می‌کنند. کارشناسانی صحبت می‌کنند که به دنبال بهانه‌جویی هستند. قسم می‌خورم هر کدام از این کارشناسان را سرمربی تیم ملی بگذارید، وجود ندارند که یکی از این بازیکنان را به تیم دعوت نکنند. شما همین الان لیست تیم ملی را به این کارشناسانی بدهید که می‌گویند سن تیم ملی بالاست، ببینیم که وجودش را دارند بازیکنانی که در سطح بین‌المللی بازی می‌کنند را دعوت نکنند؟

برخی کنار نشسته‌اند و می‌گویند سن تیم ملی بالاست. ظرفیت ما در حال حاضر همین بازیکنان است که آبروی فوتبال ما هستند. الکی انتقاد نکنیم و جار و جنجال راه نیندازیم. الان وقت این حرف‌ها نیست. یک برنامه بلندمدت داشته باشید و بگویید که می‌خواهیم در جام ملت‌ها دهم شویم و از مرحله گروهی حذف شویم، آن وقت از جوانان استفاده کنیم. کره‌جنوبی این کار را انجام داد و با بازیکن ۱۷-۱۸ ساله در جام ملت‌ها شرکت کرد و بعد ثمره‌اش را دید. برنامه‌ریزی کنید و بعد جوانان را پرورش دهید. جوان پرورش‌یافته کجاست؟ از کجا می‌خواهیم بیاوریم؟ کجا جوانی پرورش دادید که پشتوانه تیم ملی باشد و جای بازیکنان بین‌المللی ما را بگیرد؟ یک وقتی هست که شما پشتوانه دارید اما پشتوانه ما کجاست؟ درباره کدام پشتوانه صحبت می‌کنید که ما طی این ۲۰ سال ندیده‌ایم؟ تیم نوجوانان که با آقای عبدی بود را ۵ سال دست‌تان بگیرید تا به تیم ملی بازیکن تزریق کنید. چرا این تیم باید رها شود؟ همین بازیکنان را داشته باشید و ۵ سال دیگر بازیکنان باکیفیت به تیم ملی تزریق کنید.

انتظارات از امیر قلعه‌نویی طبیعی است؟ بین انتقاد از مربیان داخلی و خارجی در تیم ملی تفاوت وجود دارد؟

ما به غیر از یکی دو کارشناس، اصلا کارشناس نداریم. این‌ها «کارناشناس» هستند یعنی وقتی شما می‌خواهید درباره موضوعی صحبت کنید، اگر به خاطر پیشرفت آن حرف را بزنید کاملا فهمیده می‌شود. اگر بخواهید غرض ورزی کنید که این و آن را بکوبید، این افراد در فوتبال ما مثل سبزه رشد می‌کنند. یکی، دو کارشناس قابل احترام داریم که باید حرف بزنند ولی به حق. شاید ۱۰، ۵۰ یا ۱۰۰ برابر مربیان داخلی به مربیان خارجی پرداخت کرده‌ایم، آن مربیان در مراحل اولیه جام جهانی حذف شدند، مربی ایرانی هم همینطور، آن‌ها در جام ملت‌ها اتفاقی رقم نزدند، مربی ایرانی هم همین‌طور، آن‌ها در مقدماتی المپیک برای تیم امید کاری نکردند، مربی ایرانی هم همین‌طور. ما چه امکاناتی داریم که انتظار هم داریم؟ مگر جادوگری است که با جادو بگوییم این تیم قهرمان شود و برگردد. مثلا مربی خارجی بلد باشد جادوگری کند و مربی ایرانی جادو بلد نباشد.

فوتبال فلسفه دارد و پشت آن فکر است. فوتبال روز به روز پیشرفت می‌کند. شما در یک جا ایستاده‌اید و می‌گویید ما نیروی انسانی داریم. نیروی انسانی باید یک جا پرورش پیدا کند. آقای کارشناس که می‌آیید صحبت‌های کج و معوج انجام می‌دهید، فوتبال یک زیرساختی دارد و باید مهیا باشد. ۸۰ درصد تیم‌های لیگ برتری ما زمین تمرین ندارند، شما از چه چیزی صحبت می‌کنید؟ ۱۰ تیم لیگ برتری ما زمین اختصاصی برای بازی فوتبال ندارند، از چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ پای کار بیایید دیگر، آقای شهرداری پای کار بیا. همه جای دنیا تیم‌هایی که در سطح اول لیگ هستند، شهرداری به آن‌ها یک مجموعه ورزشی می‌دهد و می‌گوید تجهیز و امکانات با خودتان. ما ۵ زمین چمن در تهران داریم چرا هیچ کدام از آن‌ها متعلق به تیم‌های لیگ برتری ما نیست؟ چرا نیست؟ مگر آن استادیوم‌ها با این ظرفیت باید چه کاری انجام بدهند؟ مثلا این مجموعه ورزشی را به تیم هوادار بدهید که خودشان خرج آن کنند تا تمرین کنند و آکادمی بزنند تا درآمدزایی داشته باشند. مجموعه شهر قدس و تختی هم همین‌طور. زیرساخت را فراهم کنید و بعد انتظار داشته باشید. الان فشار را بیخودی روی امیر قلعه‌نویی نگذارید. به امید خدا تیم ملی کشورمان موفق شود و باعث شود سربلند باشیم. هر چند با بازیکنانی که داریم سرمان در دنیا بالاست. امیدواریم اتفاق خوبی بیفتد و نتیجه خوبی بگیریم که همه چیز تکمیل باشد.

چه توصیه‌ای برای بازیکنان تیم ملی دارید؟ در جام ملت‌های قبلی با یک اعتراض به داور در بازی ژاپن، همه چیز عوض شد.

به نظرم با وجود VAR خطاها و اعتراضات از چشم داور دور نمی‌ماند. با توجه به تجربه‌ای که تیم ما دارد، بچه‌هایی که خارج از کشور بازی می‌کنند با این سیستم در ارتباط هستند. در این تورنمنت حواس ما بیش‌تر جمع خواهد بود و فقط آرزو می‌کنم که بهترین اتفاق برای تیم ملی کشورم بیفتد که بازیکنان خوبی دارد و در تمام ایران وجهه خوبی دارند. همه به عنوان یک تماشاگر برای تیم ملی آرزوی سلامتی و موفقیت داریم که دست پر برگردد.

به عنوان مهاجم پیشین تیم ملی، وضعیت خط حمله تیم در جام ملت‌ها را چطور می‌بینید؟

خدا را شکر خط حمله‌ای داریم که در سالیان گذشته گل‌های فوق‌العاده حساسی برای کشورمان زده‌اند. سردار آزمون که بی‌نظیر است و مهدی طارمی هم همین‌طور. اسدی که چندین سال است از خطوط عقب اضافه شده و به خط حمله رسیده است. هم‌چنین شهریار مغانلو، محبی و خود قایدی. بازیکنان فوق‌العاده با کیفیتی داریم و خیلی امیدوارم.

کدام تیم قهرمان آسیا می‌شود؟

ایران باید قهرمان شود. نه این‌که انتظارم خیلی عجیب و غریب باشد. به عنوان یک ایرانی دوست دارم پرچم کشورمان بالا بیاید و به امید خدا که تیم ملی کشورمان به این افتخار دست پیدا کند. شرایط بسیار سختی است ولی نمی‌توانم از تیم ملی کشورم عبور کنم و امیدوارم که آن‌ها موفق شوند.

نیم‌فصل اول فوتبال ایران با حواشی و فضای متشنج گذشت. چرا این اندازه صمیمیت در فوتبال ایران گم شده و رقابت‌ها باعث شده حواشی بیش‌تر باشد؟

اگر در هر چیزی صرفا به دنبال نتیجه باشید چنین چیزی اتفاق می‌افتد و فضای روانی آن شما را اذیت خواهد کرد. فکر نمی‌کنم در فوتبال ما تیمی باشد که بگوید می‎‌خواهم از فوتبال لذت ببرم و فضایی را ایجاد کنم که جامعه، مردم و جوانان هم از آن لذت ببرند. اصلا چنین چیزی نیست و همه دنبال این هستند که چه کسی برنده می‌شود و چه کسی می‌بازد. آن‌هایی که برنده می‌شوند هلهله می‌کنند و آن‌هایی که شکست می‌خورند جار و جنجال ایجاد می‌کنند. این حلقه گمشده است. به نظرم رسانه‌ها هم به این دامن می‌زنند. برخی از رسانه‌های ما تنش را چندین برابر می‌کنند. باید به این سمت برگردیم که اصلا فلسفه ورزش چیست؟ ورزش یعنی شادی و دوستی. متاسفانه در ورزش ما به ویژه فوتبال همه چیز جایش عوض شده است. کینه‌ها بیش‌تر شده و دوستان و رفقا با هم دعوا می‌کنند. شاید قبلا با هم دوستی بیش‌تری داشتند که در تیم‌های مختلف هم هم‌بازی بودند ولی الان که مربی یا مدیر شده‌اند همه چیز را به هم ریخته‌اند. فکر می‌کنند همین چند سال است که هر کاری بخواهند انجام می‌دهند. این حلقه‌ای است که در فوتبال ما گم شده و هیچ‌کس در فوتبال ما از آن لذت نمی‌برد و آن را دوست ندارد. این‌طور نیست که کسی ببیند هم‌نوعش پیشرفت می‌کند و از آن لذت ببرد. همه دنبال این هستند که زیر پای دیگری را خالی کنند و این تنش‌ها به خاطر نتیجه‌گیری است. همه چیز مانند زنجیر به هم وصل است. تماشاگر به بازیکن، بازیکن به مربی، مربی به مدیر و این چرخه عصبی پرورش پیدا می‌کند. مطمئن باشید اگر ما به دنبال دوستی و رفاقت نرویم شرایط خیلی بدتر می‌شود.

یکی از مشکلات جدانشدنی فوتبال ما اعتراض به داوری است. شما خودتان در بازی با استقلال از حجم عصبانیت به داور بازی وارد زمین مسابقه شدید. به عنوان یک مربی چه عاملی باعث شد که اشتباهات داوران این اندازه زیاد شود؟

داوران ما هم انسان هستند و باید ببینیم که چه اشتباهی مرتکب شده‌اند. در بحث داوری ما اتفاقات تکراری خیلی زیاده شده و باعث شده که همه درباره آن موضع بگیرند. تکنولوژی باید در خدمت داوری باشد. روی این هم بحث دارم که اگر تکنولوژی وارد کشور ما شود، فکر کنم هر بازی باید ۱۸۰ دقیقه پای تلویزیون بنشینیم. روی هر صحنه داور VAR استفاده کند، برود و برگردد که فکر می‌کنم هر بازی ۹۰ دقیقه‌ای ۱۸۰ دقیقه طول خواهد کشید. اول باید فرهنگ استفاده از یک چیزی را برای خودمان ایجاد کنیم و بعد از آن استفاده کنیم. به نظرم با وجود VAR یک فرهنگ‌سازی و جلسات توجیهی باید برای بازیکنان و مربیان بگذاریم. همه جای دنیا می‌بینیم که تمام اتفاقاتی که در زمین می‌افتد، اول مناطق حساس زمین مورد توجه است و هر لحظه از VAR استفاده نمی‌شود. شما در داربی دیدید که همه چیز به هم ریخت که مشخص نشد، داور چه کار می‌کند و اصلا داور ویدیویی درست گفت یا نه. بازی از تب و تاب افتاد. باید این فرهنگ را در آموزش خودمان بیاوریم که همه توجیه باشند و به نظرم مانند همه جای دنیا استفاده مثبتی از آن خواهیم داشت که حق را به حق دار می‌دهد.

نظر شما درباره آیین‌نامه سقف بودجه چیست؟

فوتبال در دنیا یک بیزینس خیلی بزرگ است و همه از آن استفاده می‌کنند. نسبت به درآمدی که شما دارید می‌توانید خرج کنید. هر چه بیش‌تر درآمد کسب کنید، می‌توانید هزینه بیش‌تری در فوتبال داشته باشید. فکر می‌کنم در همین قدم اول اصلا توجیه نیستیم. باشگاه از کجا درآمد دارد و چطور خرج می‌کند؟ یکی دو سال است که فیفا و AFC به باشگاه‌ها فشار وارد می‌کنند که باشگاه‌ها بیش‌تر قوانین را رعایت کنند. فوتبال ما زیان‌ده است. نمی‌توانیم بگوییم که فلان باشگاه ما ۸۰۰ میلیارد درآمد دارد و نسبت به آن می‌تواند خرج کند. از این نظر هیچ اتفاق مثبتی برای ما رقم نخورده است. ۸۰ درصد فوتبال ما دولتی است و آن‌هایی که شخصی هستند هم باز زیر نظر دولت هستند. باید این مسائل را از هم تفکیک کنیم. همه حق دارند نسبت به توان‌شان در بازار خرید کنند ولی این‌که توان‌شان از کجا آمده و از چه راهی کسب درآمد کرده‌اند باید مشخص شود تا همه ببینند. به نظرم با این سقف بودجه می‌خواستند کنترلی روی ارقام داشته باشند؛ ارقام فوق‌العاده بزرگی جابه‌جا می‌شد که فوتبال ما را با چالش روبه‌رو می‌کرد. این یک مسکن سریع بود که باید کارشناسان اقتصادی در مورد آن صحبت کنند. فکر می‌کنم این فصل اگر بخواهند چنین کاری انجام دهند باید چند خبره را بیاورند و کارشناسانه‌تر این موضوع بررسی شود. به نظرم خیلی کار دارد و سریع این اتفاق افتاد.

به نظر شما کدام تیم می‌تواند تا پایان رقابت‌های لیگ برتر مدعی باشد؟ 

چند تیم به نظرم در این فصل بقیه را سورپرایز کردند. ملوان بندرانزلی یکی از سورپرایزهای لیگ بود که فصل قبل شرایط نرمالی در لیگ برتر نداشت. همین‌طور ذوب آهن و آلومینیوم اراک. امتیازات نزدیک است و بازیکنان نسبت به سال گذشته خیلی شرایط بهتری دارند. اطمینان دارم که در این لیگ یک اتفاق غیرمنتظره خواهد افتاد. با وجود اتفاقاتی که در نیم فصل اول دیدم، احساس می‌کنم شاید یک اتفاق عجیب و غریب در پایان این لیگ بیفتد که شما اصلا به گزینه‌ای که قهرمان می‌شود، فکر نکرده باشید. باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و استقلال شرایطی دارند که همیشه جزو گزینه‌های قهرمانی بودند ولی احساسم این است که شاید در این فصل اتفاق عجیبی بیفتد.

درباره پذیرفتن پیشنهاد پیکان و حضور در این تیم صحبت کنید.

بعد از اتفاقاتی که برای من در تیم ملی امید افتاد، دوست داشتم از حاشیه دور باشم و مقداری استراحت کنم. وقتی با پیشنهاد پیکان مواجه شدم، خیلی روی این موضوع فکر کردم و به این جمع‌بندی رسیدم که دوباره کارم را در رده باشگاهی شروع کنم. می‌دانستم با وجود موجودی باشگاه پیکان، کار بسیار سختی است. پیکان امکانات سخت افزاری خیلی خوبی دارد. این باشگاه بیش‌تر به دنبال بازیکن‌سازی است و این کار مربی‌ را سخت می‌کند چون به هر حال جوانان یا شما را به یک جایگاه خوب می‌رسانند یا چالش‌هایی را با بازیکنان پیش رو دارید. بعد از این‌که بررسی کردم، متوجه شدم که می‌شود شرایط پیکان را تغییر داد. ما ۸-۹ هفته را از دست داده بودیم. به آقای رسول خطیبی بابت بستن چنین تیمی تبریک می‎‌گویم؛ تیمی که جوانان زیادی دارد و فقط منتظر این هستیم که در جدول شرایط خوبی را پیدا کنیم تا جوانان بیش‌تر بازی کنند. به امید خدا بتوانیم در پایان فصل یک رتبه قابل قبول را با پیکان به دست بیاوریم.

از انتخاب پیکان رضایت دارید؟

از انتخابی که کردم کاملا راضی هستم. کارم سخت است ولی شکر خدا همه مجموعه در تلاش هستند تا بتوانیم شرایط را درست کنیم. موضوعی که به مدیریت هم گفتم این بود که تیم بالانس نبود. بازیکنان مصدوم خیلی زیادی داشتیم. در تمام ۵ دیداری که در خدمت پیکان بودم، یک مدافع وسط تخصصی نداشتیم. این خیلی ما را اذیت کرد که به امید خدا بچه‌های مصدوم در نیم فصل دوم به ما اضافه می‌شوند. با چند بازیکن صحبت کردیم که به تیم ما ملحق شوند و حتی بازیکن خارجی هم برای ما شاید بیاید چون واقعا به چند بازیکن نیاز داریم که بار تجربه تیم را بالا ببرند. این بی‌تجربگی در بازی‌های قبلی ما را اذیت کرد. داوری هم بالاخره در نتیجه‌گیری یک تیم دخیل است و تیم ما چون متاسفانه هوادار ندارد، هر بازی شاید پنالتی ما گرفته نشد، گل مردود خوردیم یا گل سالم زدیم که رد شد. با مدرک به شما اثبات می‌کنم که چنین چیزی وجود دارد. رسانه تیم ما هم هرچقدر که تلاش کند زورش به رسانه‌های تیم‌‎هایی که طرفدار بیش‌تری دارند، نمی‌رسد. سعی می‌کنیم که با اضافه کردن چند بازیکن باتجربه شرایط را به سود خودمان تغییر دهیم.

عملکرد شما در ۵ بازی روی نیمکت پیکان، ۳ تساوی و دو شکست است.

من از بدو ورود روند رو به رشد را در تیم‌مان دیدم. اتفاق خوب در تیم ما این است که بچه‌های ما تاکتیک‌پذیر هستند. اگر یک مقدار باتجربه‌تر بودیم و بازیکنان باتجربه‌ای داشتیم امتیازات بیش‌تری به دست می‌آوردیم. بازی مقابل فولاد، ذوب آهن، آلومینیوم اراک و همین بازی استقلال را ببینید که بازی را واگذار کردیم. در هیچ کدام از بازی‌ها مستحق حتی تساوی هم نبودیم. باید در تمام این بازی‌ها با امتیاز کامل از زمین بیرون می‌آمدیم اما کم تجربگی و داوری به ما ضربه زد. همه صحنه‌هایی که اتفاق افتاد و کارشناسان بررسی کردند، به نفع ما بوده است. بزرگ‌ترین اتفاق خوبی که برای پیکان افتاده این است که فوتبال قابل احترامی بازی می‌کند. شما وقتی جلوی استقلال بیش از ۵۰ درصد مالکیت توپ داشته باشید و شوت‌های بیش‌تر از حریف زده باشید یعنی کارتان را درست انجام داده‌اید. در بازی مقابل فولاد فکر می‌کنم یک اتفاق نادر در فوتبال کشور ما رقم خورد که ۵ ضربه به دیرک زدیم. در بازی با ذوب آهن هم این اتفاق برای ما افتاد. امیدواریم این روند را حفظ کنیم تا در نیم فصل دوم به بار بنشیند. ما تلاش‌مان را بیش از حد انجام می‌دهیم ولی تا توپ داخل گل نرود، کسی به زحمت‌های شما پاداشی نمی‌دهد. من به بازیکنانم گفتم راضی هستم که فوتبال را زیبا بازی نکنند ولی نتیجه بگیرند. امیدواریم که در نیم فصل دوم با تعطیلاتی که هست، تغییرات خوبی را در تیم ایجاد کنیم که به سمت نتیجه گیری هم برود.

بعد از بازی با تراکتور از روی عصبانیت گفتید که پیراهن پیکان برای بعضی از بازیکنان گشاد است!

در لحظه عصبانیت آدم حرف‌هایی می‌زند که بعدش به آن فکر می‌کند. منظورم این بود که تیم باید حتما در نیم فصل دوم تقویت شود. دوست داشتم یک شوک مثبت به تیم بدهم. مشکل اصلی تیم ما مصدومیت‌هایی بود که وجود داشت و جایی هم به آن پرداخته نشد. ما در هر بازی دو یا سه تعویضی داریم که مجبور هستیم. ما ۱۱ بازیکن داریم ولی بازیکن جایگزین نداریم که بتوانیم تیم را از دقایق ۶۰ تا ۷۰ تقویت کنیم. باید بازیکنانی داشته باشیم که در نیمه دوم هم مانند نیمه اول تیم را در شرایط خوب نگه دارند. مشکل ما این است که در هر بازی فقط دو تعویض می‌کنیم آن هم اگر مجبور شویم که این اتفاق بیفتد. مطمئنم که نیم فصل دوم متفاوت خواهد بود و آن مصاحبه هم از روی عصبانیت بود. مقابل تراکتور تا دقیقه ۶۵ که بازیکن حریف اخراج نشده بود، فوتبال فوق‌العاده‌ای بازی می‌کردیم. بعد از این‌که بازیکن حریف اخراج شد، به نیمکت گفتم که کاش بازیکن اخراج نمی‌شد چون تیم ما خیال راحتی از پیروزی به دست آورده بود. بعد از بازی خیلی از صحبت‌ها هم شد که قسم می‌خورم به پاک بودن بازیکنانم که اصلا در فاز کارهای غیرفوتبالی نیستند. پسرهای بسیار باادب و باشعوری هستند که متاسفانه شرایط فوتبالی و تجربه می‌توانست خیلی به ما کمک کند.

شوخی‌های زیادی با اظهارنظر شما مبنی بر اینکه «با اخراج بازیکن حریف شیرازه تیم پیکان از هم پاشید،» شد.

دقیقا شیرازه تیم ما از هم پاشید. در بازی با اراک هم دقیقا برای ما چنین اتفاقی افتاد که بازی یک بر صفر برده را در یک ریتم خیلی خوب، انجام می‌دادیم. اگر اتفاقات بازی را کنار بگذاریم، پس از ۱۰ نفره شدن شوک خیلی بدی به تیم وارد شد. در بازی‌های قبلی این را تجربه کرده بودم و از صمیم قلبم گفتم که کاش بازیکن حریف اخراج نمی‌شد چون جمع و جور کردن بازیکنان جوان خیلی سخت است. بازی به هم‌ می‌ریزد و شما نمی‌توانید کاری انجام دهید. به همین خاطر هم گفتم که شیرازه تیم ما به هم ریخت.

درباره لیست ۷ تا ۸ نفره نقل و انتقالات زمستانی صحبت کرده بودید؛ آیا این لیست ارائه شده و این‌که امیدوار هستید این بازیکنان جذب شوند؟

در نیم فصل متاسفانه گزینه‌های زیادی برای انتخاب ندارید و باید از بازیکنانی انتخاب کنید که به هر دلیلی در باشگاه‌شان مشکل دارند. ما هم طبق اتفاقاتی که برای تیم ما افتاد یک لیست ارائه کردیم ولی مطمئنیم که اکثر این لیست تحت قرارداد باشگاه‌شان هستند و نمی‌توانیم جذب کنیم. به همین دلیل مجبور می‌شویم بازیکنانی جذب کنیم که شناخت کمی از آن‌ها داریم. با آقای مددی (مدیرعامل باشگاه پیکان) باید یک جلسه بگذاریم. جا دارد به دلیل همه زحماتی که از بدو ورود من کشیدند و پا به پای من می‌آیند، تشکر کنم. اگر نتوانیم با بازیکنان داخلی نیازمان را برطرف کنیم، حتما به سراغ بازیکن خارجی می‌رویم. معین عباسیان، محمد ستاری و اصغر صادقی به جمع ما اضافه شدند و سه چهار بازیکن دیگر می‌خواهیم که نقل و انتقالات ما تمام شود.

بازیکن خارجی مدنظر شما در پست مهاجم است؟

بله! ما مهاجم و هافبک وسط نیاز داریم که خیلی برای ما مهم است. بازیکن با کیفیت در نیم فصل بیرون نیست. البته ما روی این موضوع حساس هستیم که بهترین انتخاب را داشته باشیم. امیدواریم که بازیکن با کیفیت جذب کنیم.

بازیکنان پیکان همیشه مورد توجه باشگاه‌های بزرگ هستند، در پنجره نقل و انتقالات زمستانی با پیشنهادی برای بازیکنان تیم‌تان مواجه شده‌اید؟

نه! ما با کمبود بازیکن مواجه هستیم. این فصل نسبت به فصل‌های گذشته متفاوت است چون شرایط جدول بسیار پیچیده است و در بالا و پایین جدول این‌طور است. پیکان به لحاظ بودجه‌ای تیم شانزدهم جدول است ولی به لحاظ بازیکنان جوانی که می‌توانند سالیان سال در فوتبال ایران بدرخشند، شرایط خوبی داریم. از جوانان تیم راضی هستم. منتظر یک فرصت مناسبم که این بازیکنان را به چرخه فوتبال‌مان اضافه کنم. فوتبال ما نیاز دارد که این بازیکنان جوان حضور داشته باشند تا تیم ملی کشورمان بتواند از آن‌ها استفاده کند. امیدواریم که این اتفاق برای ما بیفتد تا به چند بازیکن جوان تیم بازی بدهم.

با این شرایط لیست خروج داشتید؟

طبیعی است که وقتی شما می‌خواهید ۵ تا ۶ بازیکن جذب کنید، ۵ تا ۶ بازیکن را از لیست خارج کنید. حتی لیست فیفای ما هم پر بود و نتوانستیم کاری انجام بدهیم. این نیست که بگوییم بازیکنان بی‌کیفیتی هستند و به درد نمی‌خورند بلکه علی‌رغم میل باطنی این کار را انجام می‌دهیم و بازیکنان خیلی باکیفیتی هستند. می‌خواهیم بالانس را در تیم ایجاد کنیم که در نیم فصل دوم به مشکل نخوریم. بازیکنانی که از ما جدا می‌شوند در هر تیمی می‌توانند مثمرثمر باشند.

آقای مددی گفتند که انتظارشان از پیکان کسب رتبه تک رقمی است. به نظر شما پیکان به چنین نتیجه‌ای دست پیدا می‌کند؟

خیلی سخت است. قبول کنیم که باید با واقعیت جلو برویم. خیلی سخت است ولی تلاش می‌کنیم که روز به روز پیشرفت کنیم. در پایان مسابقات هر رتبه‌ای که به دست بیاوریم، دوستان ما در مدیریت مطمئن باشند که تمام توان‌مان را به کار گرفته‌ایم. این تعامل بین ما اعضای هیات مدیره و مدیرعامل محترم وجود دارد که می‌دانند من و گروهم از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر در باشگاه هستیم و کار می‌کنیم که روز به روز پیشرفت کنیم. به امید خدا در پایان فصل با هم می‌نشینیم و درباره رتبه صحبت می‌کنیم.

حرف پایانی.

خیلی ممنونم، به امید خدا به روزی برسیم که تمام شرایط برای یک ورزش جوانمردانه و خوش اخلاق باشد که همه کنار هم کیف کنیم. همدیگر را بغل کنیم و دوست داشته باشیم. از این حالت نتیجه گرایی در بیاییم. ورزش اصلا ذاتش پاکی، صداقت و شادابی است که این را به فوتبال‌مان برگردانیم و اتفاقات خیلی خوبی رخ بدهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *