آذرپیرا و زارع به حریفان آمریکایی رسیدند/ شکست شیخ‌اعظمی مقابل نخودی در زاگرب

آذرپیرا و زارع به حریفان آمریکایی رسیدند/ شکست شیخ‌اعظمی مقابل نخودی در زاگرب

نمایندگان ایران در روز دوم و پایانی تورنمنت کشتی آزاد رنکینگ در کرواسی برابر رقبایشان به میدان رفتند.

به گزارش سادس، در آغاز رقابت‌های روز دوم و پایانی تورنمنت کشتی آزاد رنکینگ در زاگرب، پایتخت کرواسی، در وزن غیر المپیکی ۷۹ کیلوگرم که تنها شش کشتی‌گیر حضور دارند و به همین دلیل مبارزه‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، محمد نخودی، دارنده دو مدال نقره و یک برنز جهان در مبارزه نخستش برابر جوزف لاوالی از آمریکا هفت بر سه به برتری رسید.

نخودی در دور دوم در یک مبارزه حساس که حکم دیدار انتخابی برای رسیدن به تیم ملی را داشت، مقابل عبدالله شیخ‌اعظمی، قهرمان مسابقات کشوری، به روی تشک رفت که در پایان با نتیجه چهار بر یک به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

ابوذری در مبارزه بعدی مقابل لاورنس آمریکایی به روی تشک می‌رود.

محسن کاوه، سرمربی تیم ملی، برای جلوگیری از هر گونه شائبه کنار تشک حاضر نشد و رحمان عموزاد و حسین ابوذری، دو کشتی‌گیر ایران در این رقابت‌ها، به ترتیب به عنوان مربی از کنار تشک نخودی و شیخ‌اعظمی را هدایت کردند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که مسابقاتش با حضور ۱۹ نفر برگزار می‌شود،‌ کامران قاسمپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با آووسایمان هابیلا از چین کشتی می‌گیرد. کایل اسنایدر، قهرمان المپیک و جهان از آمریکا نیز در گروه قاسمپور قرار دارد. قاسمپور پیش از این در اولین تجربه‌اش در این وزن در جام جهانی آمریکا مغلوب این کشتی‌گیر شد.

امیرعلی آذرپیرا، دیگر نماینده ایران در این وزن و دارنده دو مدال طلای امیدهای جهان نیز در دور نخست مقابل رادوسلاو باران از لهستان با نتیجه پنج بر صفر به برتری رسید. او در دور دوم به مصاف مایکل ماچیاولو از آمریکا می‌رود. قاسمپور و آذرپیرا در صورت غلبه بر همه حریفان در فینال با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۲۴کشتی‌گیر حضور دارند، امیرحسین زارع، دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ژیوی دنگ از چین به روی تشک رفت و در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی دور یک‌چهارم نهایی شد. زارع در مبارزه بعدی برابر نیکلاس گویازدوفسکی دارنده دو مدال برنز جهان از آمریکا به میدان می‌رود. این کشتی‌گیر آمریکایی در دور نخست مقابل کریستین لانس، دیگر کشتی‌گیر آمریکایی چهار بر دو پیروز شد.

گنو پتریاشویلی، عنوان‌دار جهان و المپیک از گرجستان، نیز در گروه زارع حضور دارد.

امیررضا معصومی، دیگر نماینده ایران در این وزن و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان که در گروه دیگر قرار دارد، در دور نخست مقابل گیوی ماتچراشویلی، دارنده مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم جهان از گرجستان، در یک مبارزه نه‌چندان سخت با نتیجه شش بر دو به برتری رسید. او در دور دوم به مصاف یوسف حمیدا از مصر می‌رود.

روز گذشته (چهارشنبه) رحمان عموزاد در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم مقابل وازگن توانیان ارمنستانی به میدان نرفت و صاحب مدال نقره شد، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم که با شکست نفراتی همچون یونس امامی راهی فینال شده بود، در دیدار نهایی مقابل جیسون نولف آمریکایی ۱۰ بر یک شکست خورد و نقره گرفت و عباس ابراهیم‌زاده نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید. یونس امامی نیز پس از شکست مقابل ابوذری در دیداری که حکم انتخابی تیم ملی را داشت، در گروه بازنده‌ها به میدان نرفت.

هادی وفایی‌پور نیز در دور نخست وزن ۸۶ کیلوگرم به عنوان تنها نماینده ایران در این وزن، نیز سر وزن نرسید و نتوانست در این مسابقات به میدان برود.

مهم‌ترین هدف کادر فنی تیم ملی از حضور در این مسابقات، انتخاب ترکیب نهایی تیم ملی برای حضور در المپیک در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *