اطلاعیه آزمون قضاوت ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه

مدیرکل گزینش قوه قضاییه از جزییات آزمون آنلاین تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه از اوایل بهمن ماه به صورت استان به استان خبر داد و گفت: از این پس جذب داوطلبان تصدی منصب قضا از طریق سامانه جامع جذب و گزینش انجام خواهد شد.

به گزارش سادس، علی نظری در این باره اظهار کرد: مواد امتحانی آزمون تستی تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه شامل سوالات بخش حقوقی، کیفری و هوش و استعداد شغلی است.

وی گفت: نوع آزمون به صورت استاندارد است و داوطلبان در زمان بندی مناسب فرصت درج پاسخ خواهند داشت.

مدیرکل گزینش قوه قضاییه تصریح کرد: در این آزمون نمره منفی لحاظ نمیشود؛ ضمن اینکه امکان تجدیدی و حق اعتراض در این مرحله به هیچ عنوان وجود ندارد.

نظری افزود: داوطلبان بعد از شرکت در آزمون مذکور، متعاقباً به مدت یک هفته فرصت دارند در آزمون تستی سنجش شخصیت شرکت کنند و در ادامه به مصاحبه علمی و روانشناسی دعوت خواهند شد.

مدیرکل گزینش قوه قضاییه درخصوص کیفیت نحوه برگزاری آزمون تستی و فرایند آن عنوان کرد: پیش از برگزاری آزمون از طریق فایل آموزشی متعاقباً نحوه ورود به سامانه، شرکت در آزمون برخط و پاسخگویی به سوالات تستی به سمع و نظر داوطلبان شرکت کننده خواهد رسید.

نظری همچنین گفت: زمان و مکان دقیق برگزاری آزمون بصورت استان به استان متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل گزینش قوه قضاییه درخصوص روند برگزاری آزمون آنلاین عنوان کرد: برگزاری آزمون از طریق سامانه آزمون آنلاین با هدف شفاف سازی، امکان داده پردازی با سرعت بالا، توان توسعه شاخص‌ها و کاهش شدید زمان فرایند اعلام نتایج صورت می پذیرد.

نظری در پایان تصریح کرد: نظر به میزان حجم بالای متقاضیان شرکت کننده، بکارگیری آزمون آنلاین می تواند در صحت و دقت عملکرد قوه قضاییه تاثیرات چشم گیری بگذارد و سرعت و دقت در اعلام نتایج را نیز افزایش دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *