واکنش رئیس کمیته پارالمپیک به جداسازی رشته‌های فدراسیون جانبازان

واکنش رئیس کمیته پارالمپیک به جداسازی رشته‌های فدراسیون جانبازان

غفور کارگری در مورد جداسازی رشته‌های ورزشی پارالمپیکی گفت: قرار شده کارگروهی تشکیل شود و این موضوع را به صورت اساسی‌تر بررسی کنند. تاکید می‌کنم که تا بررسی موضوع، فدراسیون‌های مربوطه باید با قوت کار را پیگیری کنند.

به گزارش سادس، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در مورد جداسازی برخی از رشته‌ها از فدراسیون جانبازان و توان‌یابان گفت: برخی از دوستان نظرات خود را داشتند و جنجالی را احساس نکردم. سوالات و موضوعاتی مطرح شد. بحث جداسازی رشته‌های ورزشی از فدراسیون‌های تک رشته‌ای نیاز به بررسی دارد.

او ادامه داد: چند سالی است که جداسازی رشته‌های ورزشی پارالمپیکی در چهار، پنج رشته از فدراسیون جانبازان به فدراسیون‌های مربوطه انجام شده است. تجربه خوبی به دست آمده که باید در اینکه ادامه این کار موثر است یا نه، بازنگری کنیم.

کارگری به الزامات بین‌المللی در مورد اینکه فدراسیون‌های ملی بخش پارا را هم مورد توجه قرار بدهند، گفت: مجامع بین‌المللی تقریبا این موضوع را به فدراسیون‌های ملی و پارالمپیک واگذار کرده‌اند. می‌توانیم در آن بازنگری کنیم. یک رشته به فدراسیون جانبازان برگشت و برخی رشته‌های دیگر هم می‌توانند برگردند اما برخی رشته‌های فدراسیون‌های جهانی اجازه جداسازی بخش پارا را به فدراسیون مربوطه نمی‌دهند.

او ادامه داد: با مشورتی که با وزیر ورزش داشتیم قرار شده کارگروهی تشکیل شود و این موضوع را به صورت اساسی‌تر بررسی کنند. تاکید می‌کنم که تا بررسی این موضوع، فدراسیون‌های مربوطه باید با قوت کار را پیگیری کنند. آقای وزیر هم قول دادند  نسبت به رفع مشکلات اعتباری و زیرساختی فدراسیون‌های تک رشته ای کمک کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *