رونمایی از پلتفرم جامع ثبتی در ۲۲ بهمن سال جاری

سادس/مرکزی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در راستای هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات ثبتی، گام های بلندی برداشته شده و پلتفرم جامع ثبتی در ۲۲ بهمن رونمایی می شود..

حسن بابایی سه شنبه نوزدهم دی ماه در شورای قضایی استان مرکزی اظهار کرد: حدنگاری امروز سیاست کلی قوه قضائیه به تنهایی نیست بلکه سیاست نظام است و در سطح کلان در حال پیگیری است. در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه به حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی کشاورزی و ملی اشاره شده که امیدواریم بتوانیم در دوران تحول و تعالی، اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای قانون حدنگاری و جلوگیری از کوه خواری و جنگل خواری و زمین خواری بیان کرد: همه اراضی باید شناسنامه دار شوند. اگر هویت بخشی و آمایش در خصوص اراضی انجام شود از دخل و تصرفات و زمین خواری نیز پیشگیری خواهد شد و تشکیل پرونده های قضایی نیز به شدت کاهش خواهد داشت.

بابایی خاطرنشان کرد: اگر در اراضی کشاورزی پس از هویت بخشی، ساخت و ساز انجام شود قطعا حکم تخریب صادر خواهد شد. در سنوات گذشته تلنباری از پرونده های ساخت و ساز غیرمجاز را  داشتیم اما امروز با سند دار شدن این اراضی، با یک استعلام، واقعیت مشخص و سپس حکم تخریب به راحتی صادر می شود.

رییس سازمان ثبت ثبت و املاک کشور ادامه داد: در حوزه حدنگاری منابع طبیعی حدود ۱۳۳ و نیم میلیون هکتار اراضی معادل بیش از ۹۹ درصد، تثبیت و دارای سند مالکیت شده اند و هم اکنون دخل و تصرف در حوزه منابع طبیعی به شدت کاهش پیدا کرده است.

بابایی بیان کرد: در حال حاضر حدنگاری در اراضی ملی به ۹۹ درصد و در اراضی کشاورزی به ۴۳ درصد در سطح کشور رسیده و حدنگاری کشاورزی حدود ۴۰ شهرستان مهم به اتمام رسیده است. تحقق این سیاست را مدیون جهادکشاورزی و امور اراضی کشاورزی هستیم و پشتیبانی دستگاه قضایی و دادستان ها نیز در این زمینه بسیار خوب بوده است.

وی تاکید کرد: در راستای حمایت از تولید، سند هفت هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کاوه و احمدآباد در استان مرکزی، امروز تحویل داده می شود و در راستای نهضت ملی مسکن نیز برای ۳ هزار واحد مسکونی و همچنین برای شرکت هپکو  سند صادر شده که امروز تحویل داده می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سفر ریاست قوه قضاییه به استان مرکزی چند شهرستان وجود داشت که درگیر مسائل اوقاف بودند که برای رفع این مشکلات باید اقدامات لازم صورت گیرد. تعیین تکلیف اراضی موقوفه مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است که در استان ها نیز باید مورد توجه باشد.

وی در خصوص پلتفرم جامع ثبتی نیز اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات ثبتی، گام های بلندی برداشته شده و در ۲۲ بهمن امسال پلتفرم جامع ثبتی رونمایی می شود که با راه اندازی آن، بسیاری از خدمات ثبتی غیرحضوری خواهد بود. با این پلتفرم سند الکترونیک به معنی کامل محقق خواهد شد و اسناد فیزیکی به هیچ عنوان صادر نشده و از جعل نیز جلوگیری می شود.

بابایی تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی این پلتفرم و صدور اسناد الکترونیک و دسترسی به دستگاه ها و مراکز مالی و اعتباری جهت استناد به این اسناد الکترونیک، شاهد از بین رفتن جعل اسناد باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *