بی‌توجهی به بومی‌گرایی در فوتبال ایران نهادینه شده است

بی‌توجهی به بومی‌گرایی در فوتبال ایران نهادینه شده است

سادس/فارس بازیکن موثر فجر سپاسی در نیم‌فصل اول، نسبت به آینده تیمش با امیدواری زیادی صحبت کرده و از بی‌توجهی به بازیکنان بومی در فوتبال ایران گلایه دارد.

لیگ دسته‌ اول فوتبال کشور در تعطیلات نیم‌فصل به سر می‌برد و بازیکنان مشغول استراحت هستند. نماینده شیراز در این دسته هم توانست با کسب رتبه چهارم به کار خود خاتمه دهد و بازیکنانش در انتظار شروع تمرینات نیم‌فصل دوم هستند.

یکی از این بازیکنان، داوود رجبی مدافع‌-هافبک چپ‌پا و ۲۶ ساله اصفهانی است. بازیکنی که کارش را در آکادمی تیم بزرگ سپاهان آغاز کرده و حالا برای گذراندن خدمت سربازی، دومین فصل حضور در فجر سپاسی شیراز را سپری می‌کند.

این بازیکن در گفت‌وگو با خبرنگار سادس در خصوص عملکرد تیمش در نیم فصل نخست اظهار کرد: امسال تمرینات را خیلی زود شروع کردیم. می‌دانستیم اکثر بازیکنانمان سرباز هستند و می‌مانند. بچه‌هایی هم که به تیم اضافه شدند، همگی از لحاظ فنی و اخلاقی خوب بودند. تمرینات هم به خوبی سپری شد و در نهایت توانستیم عملکرد خیلی بهتری نسبت به فصل قبل داشته باشیم.

وی افزود: نیم فصل اول سال قبل ۲۶ امتیاز گرفته بودیم اما حالا ۳۳ امتیازی هستیم. بعضی بازی‌ها را هم با ناداوری از دست دادیم. بازی با خرم آباد که همه چیز مشخص بود. بازی با چادرملو هم که پنالتی عجیبی برای حریف گرفتند و بازی های مهمی را به این صورت واگذار کردیم.

رجبی در خصوص نیم فصل دوم رقابت‌ها هم گفت: مطمئن باشید همه چیز را جبران می کنیم و به جدول برمی‌گردیم. امسال باید صعود کنیم. سال گذشته بدشانس بودیم اما امسال باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم.

بازیکن سابق سپاهان اصفهان درباره تصمیمش برای فصل آینده نیز گفت: رضایتنامه‌ام را از سپاهان گرفته‌ام و  پس از پایان خدمت، بازیکن آزاد محسوب می‌شوم. من بیشتر دنبال بازی کردن هستم اما شرایط سپاهان طوری است که کمتر به بازیکن بومی توجه می‌شود.

بی‌توجهی به بومی‌گرایی در فوتبال ایران نهادینه شده است

وی با بیان اینکه در اصفهان هم مانند شیراز، چندان به بازیکنان بومی بها داده نمی‌شود، افزود: سپاهان آکادمی خوبی دارد ولی بازیکنان همین آکادمی وقتی به سن بزرگسالی می رسند، کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. مخصوصا مربیان ایرانی خیلی در این زمینه مشکل دارند. حالا در این دو سالی که «ژوزه مورایس» آمده، کمی بیشتر به جوان‌ها بها می‌دهد ولی مشکل اصلی بی‌توجهی به بومی‌گرایی است. این مساله هم فقط مختص اصفهان نیست، با دوستان سایر استان‌ها هم که صحبت می‌کنیم همین را می‌گویند. شرایط طوری است که اگر به شهر خودمان برگردیم، به ضررمان می‌شود!

بازیکن چپ‌پای فجرسپاسی در پایان گفت: از هواداران فجر تشکر می‌کنم که در همه شرایطی، حتی زمانی که نتیجه نگرفتیم ما را حمایت کردند. امیدوارم در نیم فصل دوم محبت هایشان را جبران کنیم و جشن صعود بگیریم. فکر می کنم جشن صعود کمترین هدیه ای است که می توانیم به این هواداران خوبمان بدهیم.

به گزارش سادس، داوود رجبی که امسال در دو پست مدافع چپ و وینگر چپ برای فجر به میدان رفته، با ثبت سه گل و پنج پاس گل یکی از موثرترین بازیکنان لیگ یک به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *