این مس بوی قهرمانی نمی‌دهد

این مس بوی قهرمانی نمی‌دهد

سادس/آذربایجان شرقی مس‌ سونگون ورزقان فصل گذشته به طرز مقتدرانه پنجمین قهرمانی خود در لیگ‌برتر را جشن گرفت و پرافتخارترین تیم فوتسال ایران شد اما عملکرد مسی‌ها در فصل جاری نسبت به گذشته متفاوت بوده؛ آن‌ها همواره صدر را به گیتی‌پسند باخته‌اند و روندشان در هفته‌های اخیر روبه افول بوده و بعید به نظر می‌رسد امسال روبان‌های جام قهرمانی لیگ‌برتر فوتسال نارنجی باشند.

مدافع‌ عنوان قهرمانی روز جمعه در دومینوی گلزنی با سفیرگفتمان، به یک امتیاز قناعت کرد تا اختلاف امتیازیش با گیتی‌پسندِ صدرنشین به عدد ۱۲ برسد.

تنها پاداش ناچیز مسی‌ها، خط حمله مرگ‌بار آنها با ۷۸ گل زده است و نقطه ضعف بزرگشان خط دفاعی است؛ تیمی که با سنگرهایی لرزان ۴۶ گل دریافت کرده، (بیش از ۷ تیم دیگر) تا آماری فاجعه‌بار در کارنامه‌اش نمایان باشد.

سونگونی‌ها در حال‌حاضر در فاصله ۸ هفته مانده به پایان فصل با اختلافی ۱۲ امتیازی، از مکان دوم جدول گیتی پسندِ صدرنشین را تماشا می‌کنند.

تیم پرستاره تقی‌پور در دو بازی اخیر، ۱۴ بار دروازه خود را باز شده دیده و این آمار بیانگر بُعدی دیگر از وضعیت بحرانی مس‌سونگون است.

سونگونی‌ها برای قهرمان شدن، باید هر ۲۴ امتیاز ممکن از ۸ هفته آتی را به طور کامل کسب کنند و منتظر ناکامی گیتی‌پسند در حداقل چهار دیدار باشند؛ اتفاقی که باتوجه به شرایط فعلی مس و گیتی، بعید به نظر می‌رسد.

اسماعیل تقی‌پور، سرمربی تیم فوتسال مس‌سونگون ورزقان، روز جمعه ۱۵ دی‌ماه، پس از تساوی تیمش مقابل سفیر گفتمان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارد مس وارد بحران شده است؟ گفت: هیچ بحرانی نداریم. تیم ما پرمهره است و در برخی بازی‌ها به بازیکنانی بازی نمی‌رسد.

سرمربی مس‌سونگون ادامه داد: امسال فوتسال روی خوشش را به گیتی‌پسند نشان داد. اختلاف ۱۲ امتیازی زیاد است و دیگر قهرمان نمی‌شویم. به دنبال دومی هستیم و باید این جایگاه را حفظ کنیم.

این اظهارات درحالی از سمت تقی‌پور مطرح شد که یاسر نجف‌زاده، مدیرعامل باشگاه مس‌سونگون ورزقان، ۲۲ آبان‌ماه سال جاری در گفت‌وگو با سادس، در پاسخ به این پرسش که آیا تیم فوتسال این باشگاه با وجود باخت از رقیب سنتی‌اش گیتی‌پسند اصفهان و اختلافش با صدر جدول، قادر به دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ‌برتر خواهد بود یا خیر؟ گفت: حتماً قهرمان می‌شویم. ما به ساحل ثبات می‌رسیم و ستاره ششم را برای مس‌سونگون به ارمغان خواهیم آورد.

به گزارش سادس، ادعای سرمربی مس‌سونگون مبنی بر عدم بحرانی بودن شرایط تیمش، به هیچ وجه قابل دفاع نیست اما اعتراف او به از دست رفتن جام قهرمانی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ اظهارنظری که وعده مدیرعامل این باشگاه را زیر سوال برده و آن را بعیدالوقوع‌تر جلوه می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *