مجلس باید با ریل‌گذاری مشکلات کشور را برطرف کند

سادس/لرستان دادستان کل کشور گفت:کسانی که برای مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدند بسنجد و چنانچه توانایی انجام کار در مجلس را ندارند نه خود و نه مردم را به زحمت نیندازند؛ مشکلات کشور را مجلس حل می‌کند نه دولت؛ مجلس باید با ریل‌گذاری مشکلات کشور را برطرف کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد، ظهر امروز شانزدهم دی ماه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان، با اشاره به خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س)  که می‌فرمایند خدای متعال پیروی از ما را باعث نظم و رهبری ما را موجب وحدت جامعه اسلامی قرار داد، افزود: در تمام ویژگی‌های مثبت، نبی مکرم اسلام (ص) به حد کمال رسیده است و ایشان جلال و جمال آفریدگار را نمایش می‌دهد و هنگامی‌ که قطب فکری جامعه انسانی کامل باشد قطعاً آن جامعه روی التزام و نظم خواهد بود.

وی اضافه کرد: صفات جلال و جمال خداوند را نیز حضرت زهرای مرضیه (س) از پدری همچون رسول‌الله(ص) و مادری همچون حضرت خدیجه کبری(س) که تمام هستی خود را در راه رونق و پیشرفت اسلام خرج کرد، دارد.

 دادستان کل کشور تصریح کرد: رسول‌الله (ص) واهل بیت(ع) قطب فکری جامعه مسلمین هستند و چنانچه جامعه دنباله‌روی آنان باشند ۱۰۰ درصد دارای نظم، وحدت و انسجام خواهد بود و افراد با صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند.

مشکلات جامعه با تمسک به خاندان نبوت حل خواهد شد

موحدی آزاد با بیان اینکه در دوران انقلاب وقتی امام ملت را به پیروی از رسول الله (ص) و اهل بیت(ع) دعوت کرد ۹۸ درصد مردم لبیک گفتند و مشکلات حل شد، اظهار کرد: چنانچه امروز به همین ریسمان چنگ بزنیم و آن را رها نکنیم مشکلات جامعه را حل خواهیم کرد.

وی به خطبه دوم فدکیه اشاره کرد و با بیان اینکه این خطبه به حدیث ثقلین معروف است، افزود: قرآن و عترت چراغ و راهنمای هدایت ماست به شرطی که به آن تمسک بجوییم و دریچه قلب خود را به سمت خاندان نبوت باز کنیم قطعاً نظم و انسجام بیشتری بر جامعه، زندگی فردی و اجتماعی و حتی ادارات و سازمان‌های کشور حاکم خواهد شد.

موحدی آزاد با طرح این سوال که چرا دشمن از ملت ایران می‌ترسد؟ بیان کرد: آمریکا و صهیونیسم از فرهنگ و آیین ما خوف دارند؛ دشمن از اینکه این آیین و فرهنگ جهانی شود هراس دارد و البته این مهم جهانی شده است به گونه‌ای که شاهدیم  آمریکا و اروپا از مظلومیت مردم غزه و فلسطین حمایت می‌کند و این فرهنگ را امام راحل ایجاد و به دنیا مخابره کردند.

دادستان کل کشور بیان کرد: اگر نفوذ روحانیت باشد اسرائیل و آمریکا نمی‌توانند ذخایر نفتی و گازی ما را غارت کنند و آنان علاوه بر اینکه چشم طمع به منابع طبیعی کشور دوخته‌اند به دنبال برهم زدن استقلال سیاسی کشور هستند.

با افرادی که در فضای مجازی تولید محتوای مجرمانه کنند برخورد می‌شود

موحدی آزاد در ادامه با بیان اینکه با افرادی که در فضای مجازی تولید محتوای مجرمانه کنند برخورد می‌شود، تصریح کرد: به دنبال برخورد با مجرمینی هستیم که فریب خوردند و مردود و معاند هستند؛ همچنین دادستان‌ها با این حرمت‌شکنان برخورد قاطع خواهند کرد.

وی در ادامه خطاب به دادستان، دادیاران، قضات و بازرسان گفت: خمیر مایه پرونده‌ای که به دست شما می‌رسد توسط ضابطین انجام می‌شود و نیاز است همکاری لازم را با آنان داشته باشید؛ یکی از ضابطین فراجاست که نفس حضور آنان در خیابان‌ها موجب امنیت است و حضور آنان مایه قوت قلب، آرامش و امنیت روانی جامعه است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی امسال بیش از ۵۰ شهید مظلومانه تقدیم انقلاب کرده و باید قدر این نیروهای فداکار را بدانیم، گفت: فریب‌خوردگان‌ و یاغیان اخیر حادثه تروریستی کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان و وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند.

موحدی آزاد، گفت: امروز سپاه پاسداران سینه خود را برای دفاع از مردم، مسلمین و مظلومین سپر کرده است و اگر سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه و فراجا نباشند نمی‌توانیم احساس امنیت داشته باشیم.

دستورات قضایی شفاف باشد و گنگ ننویسید

وی خطاب به دادستان، دادیاران، قضات و بازرسان، خاطرنشان کرد: دستورات قضایی شفاف باشد و گنگ ننویسید؛ دستورات شما به گونه‌ای باشد که هم ضابط بتواند به وظیفه خود عمل کند و هم احقاق حق به درستی صورت گیرد و از اطاله دادرسی حتی‌الامکان جلوگیری شود.

دادستان کل کشور یکی از مشکلات و عامل مهم در اطاله دادرسی را ارجاع به حوزه کارشناسی قلمداد کرد و با بیان اینکه باید راجع به مبنای فقهی و حقوقی و ارجاع به کارشناس تحقیق کنید و سپس تصمیم‌گیری کنید، بیان کرد: نظر کارشناس چقدر در تصمیم قاضی موثر است؟ باید نسبت به نظر کارشناس و خبره اهتمام بیشتری داشته باشید.

موحدی آزاد در ادامه با بیان اینکه در آستانه ورود به انتخابات هستیم و در این راستا دادستان مرکز استان و شهرستان‌ها نقش کلیدی در پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات دارند، تصریح کرد: کسانی که برای مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدند بسنجد و چنانچه توانایی انجام کار در مجلس را ندارند نه خود و نه مردم را به زحمت نیندازند؛ مشکلات کشور را مجلس حل می‌کند نه دولت؛ مجلس باید با ریل‌گذاری مشکلات کشور را برطرف کند.

وی عنوان کرد: کسانی که نمی‌توانند کاری برای حل مشکلات مردم انجام دهند جایز نیست در انتخابات و مجلس حضور پیدا کنند حتی اگر بیشترین راأی را داشته باشد و مردم نیز باید به کسانی که کارآمد، متعهد و ملتزم به ارکان نظام هستند رأی دهند.

دادستان کل کشور در پایان با تاکید براینکه قضات و دادستان، انصاف را در قضاوت فراموش نکنند، تصریح کرد: جامعه اسلامی آبرومند و عزتمند هستند و ضرورت دارد آبروی اشخاص را حفظ کنیم و در مواردی که خطای فرد قابل اغماض است نگذاریم آبروی یک خانواده برود و آسیب ببیند؛ چنانچه شاکی راضی می‌شود و یا روزنه‌ای برای اخذ رضایت شاکی وجود دارد سختگیری نکنیم و از ورود به زندان و بازداشتگاه جلوگیری شود تا خانواده‌ای از اینکه فردی از اعضایش گرفتار شود آسیب نبیند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *