تشکیل ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخابات

سادس/لرستان دادستان کل کشور با بیان اینکه ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخابات را تشکیل دادیم که مرتب جلسات آن برگزار می‌شود، گفت: در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز به همین کیفیت این جلسات برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد امروز شانزدهم دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مدیران بعد از چند سال که در حوزه‌ای مشغول به فعالیت هستند، معمولاً استعدادهای خود را به کار گرفته و نوآوری می‌کنند، برنامه‌های خود را به اجرا می‌گذارند و اقتضا می‌کند جابه‌جا شوند و نیروهای جدیدی بیایند و نوآوری و ابتکارات جدید داشته باشند تا بهتر بتوانند ارائه خدمت کنند.

وی در خصوص حادثه تروریستی کرمان، با بیان اینکه تعداد محدودی هستند که محتواهای مجرمانه‌ای را تولید و در فضای مجازی انتشار دادند، گفت: این افراد یا فریب‌ خوردند و یا در فضای فکری خاصی هستند که محتواهای مجرمانه‌ای را تولید و منتشر کردند که به دادستانی ابلاغ کردیم که رصد کنند و اقدام قانونی را در این‌ رابطه داشته باشند.

دادستان کل کشور در خصوص انتخابات پیش رو، تصریح کرد: ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخابات را تشکیل دادیم که مرتب جلسات آن برگزار می‌شود، در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز به همین کیفیت برگزار می‌شوند.

موحدی آزاد اضافه کرد: شور و هیجان انتخاباتی در بین هواداران کاندیداها پس از اعلام تأیید قطعی صلاحیت آنها، آغاز شده و امیدواریم انتخابات پرشوری امسال داشته باشیم تا دوستان نظام و کشور از این شور در انتخابات خرسند شوند.

وی در ادامه یکی از کارهای قوه قضاییه را کاهش ورودی پرونده‌ها برشمرد و با بیان اینکه برای تحقق این امر عوامل مختلفی باید در کنار هم قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: تقویت نهاد صلح و سازش یکی از عواملی در تحقق این موضوع است.

دادستان کل کشور افزود: در لرستان این انسجام و همبستگی بسیار خوب بوده که در جهت حل‌وفصل دعاوی کمک کننده است، قوه قضاییه تلاش می‌کند این را در سراسر کشور تقویت کند.

وی با اشاره به نقش قضازدایی در برخی از قوانین  و جرم‌زدایی از برخی اعمال از سوی قوه قضاییه خبر داد و گفت: این موضوع  در راستای کاهش ورودی پرونده و اطاله دادرسی در حال انجام و پیگیری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *