سه مدعی جدی جام ملت‌های آسیا: ژاپن بالاتر از همه، ایران و کره‌ جنوبی خطرناک‌تر از قبل

سه مدعی جدی جام ملت‌های آسیا: ژاپن بالاتر از همه، ایران و کره‌ جنوبی خطرناک‌تر از قبل

یک سایت ایتالیایی در گزارشی از سه مدعی جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ نوشت نام تیم ملی ایران نیز در آن دیده می‌شود.

به گزارش سادس، کمتر از یک هفته تا شروع هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در قطر باقی مانده است. این کشور پس از میزبانی یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی در پایان سال ۲۰۲۲، یعنی جام جهانی فوتبال، این فرصت را غنیمت شمرد تا محبوب‌ترین تورنمنت در قاره آسیا را نیز میزبانی کند. دقیقاً به همین دلیل، دوره جدید جام ملت‌های آسیا به جای تابستان در زمستان برگزار می‌شود؛ همان طور که برای آخرین دوره جام جهانی نیز چنین اتفاقی افتاد.

این مسابقات از نظر ساختاری مشابه فرمت مورد استفاده برای یورو است: ۲۴ تیم شرکت‌کننده که در شش گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند. دو تیم برتر از هر گروه به اضافه چهار تیم برتر سوم گروه‌ها به مرحله یک‌هشتم نهایی راه خواهند یافت. در این گزارش نگاهی به سه تیمی داریم که شانس بالایی برای قهرمانی دارند.

ژاپن

با توجه به نتایج به دست آمده، ژاپن شناخته‌شده‌ترین تیم در جام ملت‌های آسیاست. تصادفی نیست که آنها یک پله پایین‌تر از آلمان در رده هفدهم رده‌بندی فیفا قرار دارند؛ تیمی که ژاپنی‌ها در دو سال اخیر دو بار شکستش داده‌اند.

کشور آفتاب تابان قوی‌ترین خط هافبک این رقابت‌ها را دارد؛ کائورو میتوما (برایتون) و تاکفوسا کوبو (رئال سوسیداد) با توجه به سطح نه چندان بالای مسابقات می‌تواند برای تیم حریف کشنده باشد. به این جمع تاکهیرو تومیاسو (آرسنال) و واتارو اندو (لیورپول) را نیز اضافه کنید.

کره جنوبی

کره در مجموع قوی‌ترین تیم در آسیا نیست اما می‌تواند به دو بازیکن شناخته‌شده و مهمش یعنی کیم مین جائه (بایرن‌مونیخ) و سون هیونگ مین (تاتنهام) تکیه کند. اولی فصلی پر فراز و نشیب را در بایرن تجربه می‌کند اما با پیراهن تیم ملی‌ می‌تواند به‌خوبی نشان دهد چطور یکی از ارکان اصلی قهرمانی ناپولی در سری آ بود.  سون هیونگ مین نیز حالا بیش از پنج سال است در لیگ برتر با تاتنهام گلزنی می‌کند و در این رقابت‌ها می‌تواند به عنوان کاپیتان، «ببرهای آسیا» را به سمت موفقیت سوق دهد.

ایران

واقعیت این است که ایران یکی از تیم‌های خوب این دوره است. اگر چه آنها با توجه به اینکه مدافعان چندان محکمی ندارند در خط دفاع کمی متزلزل‌اند. ایران در خط حمله تیم باکیفیتی است. علیرضا جهانبخش (فاینورد)، مهدی طارمی (پورتو) و سردار آزمون (بازیکن رم) برای تیم‌هایی که با آنها روبه‌رو خواهند شد یک مثلث کاملاً خطرناک را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *