آینده روشن والیبال بانوان با افزایش بازیکنان جوان لیگ

آینده روشن والیبال بانوان با افزایش بازیکنان جوان لیگ

سادس/اصفهان کاپیتان تیم والیبال بانوان سپاهان پس از درخشش تیمش در لیگ برتر با ۸ پیروزی متوالی و صدرنشینی از لزوم استفاده از ویدیوچک برای کاهش تنش‌های بازی می‌گوید.

سپاهان پس از چندین سال تک نماینده بودن اصفهان در لیگ والیبال بانوان سال گذشته با سیاست توجه همسان به ورزش بانوان و آقایان پا به عرصه تیم‌داری در این رشته گذاشت.

طلایی‌پوشان در سال نخست حضورشان با تصمیم هیئت مدیره و مدیر عامل وقت باشگاه راهی لیگ دسته یک شدند.

بلندقامتان سپاهان سال ۱۴۰۱ را با ۱۳ پیروزی از ۱۳ بازی خود در لیگ دسته یک والیبال بانوان سپری کرده و مقتدرانه بر جایگاه قهرمانی ایستادند تا بدون نگرانی سهمیه لیگ‌ برتری خود را کسب کرده و در اولین سال تیم‌داری به سوپر لیگ راه یابند.

سپاهانی‌ها در نخستین گام‌های آماده‌سازی فریبا صادقی را به‌عنوان سرمربی تیم انتخاب کرده و مریم حدادی، سرمربی فصل قبل و سمیرا ایمانی را به عنوان کمک‌های او به نیمکت تیم اضافه کردند.

همچنین بازیکنان باتجربه و نام‌داری همچون سمانه سیاوشی، مونا دریس‌محمودی، فاطمه صفری، فرزانه مرادیان و فاطمه عنایت را جذب کرده و با زهرا شیری، کاپیتان فصل قبل خود تمدید کردند.

سیاوشی به‌عنوان کاپیتان این فصل طلایی‌ها سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی والیبال بانوان در رده‌های زیر ۲۳ و بزرگسالان را در کارنامه داشته و پس از حضور در کنار سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال بانوان، از رده ملی خداحافظی کرد.

این بازیکن اصفهانی ۱۰ سال والیبالی‌اش را در باشگاه ذوب‌آهن سپری کرد و سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب با تیم باریج و پیکان به قهرمانی رسید تا دبل قهرمانی را ثبت کند.

او همچنین ۲ سال حضور در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده و عنوان چهارمی این رقابت‌ها را نیز در کارنامه‌اش دارد.

سمانه سیاوشی، کاپیتان باتجربه سپاهانی‌ها در گفت‌وگو با سادس، در خصوص روند آماده‌سازی تیمش اظهار می‌کند: تیم والیبال بانوان سپاهان از هفته اول شهریورماه تمریناتش را با بازیکنان بومی اصفهان آغاز کرد. بازی به بازی شرایط تیم بهتر شد و با رسیدن به هماهنگی نسبی و عملکرد بدون باخت، صدر جدول را کسب کردیم. متاسفانه در پایان دور رفت یکی از بازیکنان‌مان آسیب دید، اما با درایت کادر فنی جایگزین خوبی را برای او انتخاب کردیم.

او تصریح می‌کند: در نیم فصل ۲ بازیکن جدید به تیم اضافه شده‌اند. در نخستین دیدار دور برگشت ۳ بر صفر از سد پیکان گذشتیم‌. اما در دومین دیدار برابر تیم مهرسان در همان پوئن‌های ابتدایی یکی از بازیکنانمان در پست سرعتی را به علت آسیب از دست دادیم. خدا را شکر بازیکنان جوان‌تر در این بازی بسیار موثر بودند.

کاپیتان سپاهان اضافه کرد: نوساناتی در این بازی داشتیم و دو ست نخست را واگذار کردیم، اما تمام تلاش‌مان را برای حفاظت از جایگاه صدر جدول کردیم و در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲، ۲ امتیاز از بازی کسب کردیم‌.

سیاوشی یادآور می‌شود: متاسفانه نبود دو بازیکن آسیب‌دیده کمی به تیم آسیب زد، اما بازیکنان جوان می‌آیند و رفته رفته هماهنگ‌تر خواهیم شد. فارغ از هر نتیجه‌ای تلاشمان را می‌کنیم که بهترین عملکردمان را ارائه کرده و هدف مد نظرمان را کسب کنیم‌.

او با اشاره به بیشتر شدن بازیکنان جوان در لیگ، تاکید می‌کند: لیگ امسال با حضور ۷ تیم برگزار شد که تعداد بازیکنان جوان بیشتر به چشم می‌آید. میانگین سنی تیم‌ها پایین آمده که نکته مثبت امسال است و قطعا سال‌های بعد لیگ مفیدی خواهیم داشت‌. رقابت‌ها پایاپای است و هیچکس از نتیجه خبر ندارد. برخلاف سال های قبل که از ابتدا ۴ تیم نخست مشخص بودند، همه تیم‌ها در یک سطح تلاششان را می‌کنند.

سیاوشی ضمن تشکر از داوران، خاطر نشان می‌کند: اگر بتوانیم در بازی‌ها از ویدیو چک استفاده کنیم دست داور برای قضاوت بدون اشتباه باز است. حتی یک امتیاز هم تیم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این تدبیر تنش‌های درون بازی نیز کمتر می‌شود.

فریبا صادقی، سرمربی سپاهان نیز در ادامه از جذب ۲ بازیکن در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل خبر داد و اظهار کرد: در دور برگشت با توجه به آسیب‌دیدگی دو بازیکن که امکان بازگشت را نداشتند، از پتانسیل دو بازیکن غیربومی نیز استفاده کردیم که یکی از آن‌ها بازیکن جوان و آینده‌داری است.

او خاطر نشان می‌کند: مسابقات لیگ برتر والیبال بانوان را از اوایل آبان ماه با حضور ۷ تیم آغاز کردیم. خوشبختانه اکثر تیم‌ها از کیفیت فنی خوب و قابل قبولی برخوردار هستند، به خصوص در دو شهرستان نسبت به سال‌های گذشته تیم‌های قابل قبولی را در لیگ شرکت داده‌اند.

به گزارش سادس، شاگردان صادقی پس از ثبت هشتمین پیروزی متوالی در هفته دهم لیگ در اصفهان میزبان مس رفسنجان خواهند بود.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *