اثر وجودی شهدا، نهم دی ماه را رقم زد

سادس/لرستان فرمانده انتظامی کشور گفت: اثر وجودی شهداست که ۹ دی رقم خورد و مردم به دفاع از نظام و انقلاب برخاستند.

سردار احمدرضا رادان عصر امروز 12 دی در مراسم یادواره ۵۰۰ شهید نظم و امنیت لرستان که در محل مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه استان لرستان یادآور خاطرات فراوان دفاع مقدس و سلحشوری‌ها در دفاع از حرم و حریم وطن بوده و این دیار جایگاه شهدای عزیزی همچون شهید محمد بروجردی است که در دوران انقلاب خوش درخشید و فرماندهی شجاع و بی‌مثال شد و فرماندهی غیور، خوش‌اخلاق، حزب‌الهی و مکتبی بود، افزود: شهید بروجردی، شهیدی است که با نام مسیح کردستان معروف است.

وی با بیان اینکه لرستان یادآور رزمندگان دیار جنوب است؛ رزمندگانی که در خاکریز تمام‌قد برای دفاع از انقلاب و مملکت هیچ‌وقت پا پس نکشیدند، بیان کرد: لرستان دیار مردان مردی است که در کوه‌های سربه فلک کشیده کردستان، رشادت از خود برجای گذاشتند و یادآور جانبازانی که توانستند با تقدیم عضوی از بدن خود در اقتدار این کشور سهمی داشته باشند تا نشان دهند برای حفظ اقتدار این آب و خاک باید دست و پا داد؛ لرستان دیار شهید نورخدا موسوی‌هاست؛ شهیدی که از شهدا اثر می‌گیرد و اثر می‌گذارد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه لرستان دیار شهید مصطفی‌زاده‌ها، رستمی‌ها، نقدی‌ها، سوری‌ها و چاغروندهاست، ادامه داد: برگزاری این یادواره‌ها مسیر و چراغی نورانی برای هدایت است.

رادان با طرح این سوال که چرا شهدا جاودانه‌ هستند و از یاد مردم پاک نمی‌شوند، اظهار کرد: شهدا در طول تاریخ بشریت جاودانه‌ترین افراد بودند؛ وقتی شهدایی که به سیدالشهداء و امام حسینی که جاودانه بود اقتدا کنند خود نیز جاودانه می‌مانند.

وی با بیان اینکه حفظ نظام و انقلاب مورد تاکید شهداست، اضافه کرد: اثر وجودی شهداست که ۹ دی رقم خورد و مردم به دفاع از نظام و انقلاب برخاستند؛ همه اقشار جامعه باید خود را در مقابل شهدا و خانواده آنها مسئول بدانند و اجازه ندهند که مسیر شهدا چراغ هدایت و سیره نورانی آنها کمرنگ شود.

رادان با اشاره به شهادت سید رضی موسوی، یادآور شد: شهادت این سید بزرگوار و عاشق اهل بیت(ع) و حریم آنها یادآور شهادت حاج قاسم است.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت سردار دلها، یار خانواده شهدا و مقام معظم رهبری، مرد خالص و مخلص، رئوف و مهربان، شجاع و قهرمان هستیم، بیان کرد: امتی که امام نداشته باشد راه خود را گم می‌کنند. بنابراین باید به تبعیت از شهدای والامقام از امام خود پشتیبانی و پشت سر ایشان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهید راه شهید را انتخاب می‌کند، تاکید کرد: اگر می‌خواهید مکتب اباعبدالله‌الحسین (ع) را حفظ کنید راهی جز توسل به شهدا ندارید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *