سال پرتراژدی ۲۰۲۳ به آخر رسید

سادس/خراسان رضوی جمعیت جهان با گرمترین سال ثبت‌شده خداحافظی کردند و ۱۲ ماه پرتلاطم با بحران‌های آب‌وهوایی و جنگ‌های سهمگین در غزه و اوکراین، به پایان رساندند.

به نقل از پایگاه خبری فرانسه، جمعیت جهان که اکنون بیش از ۸ میلیارد نفر هستند امیدوارند بار هزینه‌های بالای زندگی و آشوب جهانی را از بین ببرند.

در سیدنی، که خود را «پایتخت سال نوی جهان» معرفی می‌کند، انتظار می‌رود که بیش از یک میلیون نفر علیرغم آب وهوای غیرمعمول، در ساحل شهر جمع شوند.

در سال میلادی ۲۰۲۳، هند، به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان از چین پیشی گرفت سپس به اولین کشوری تبدیل شد که موشکی را در سمت تاریک ماه فرود آورد.

همچنین سال ۲۰۲۳، گرمترین سال از زمان شروع ثبت رکوردها در سال ۱۸۸۰ با موجی از بلایای ناشی از آب‌وهوا از استرالیا تا شاخ آفریقا و حوضه آمازون بود.

شاید سال ۲۰۲۳ بیش از هر چیز، به دلیل اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در یادها بماند. سازمان ملل تخمین می‌زند که تقریباً ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه از زمان آغاز محاصره رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند.

سال ۲۰۲۴ به‌عنوان سال رای‌گیری در نظر گرفته شده است و انتخابات روسیه یکی از چندین انتخابات مهم برنامه‌ریزی شده محسوب می‌شود. در مجموع، سرنوشت سیاسی بیش از ۴ میلیارد نفر در رقابت‌هایی تعیین می‌شود که بریتانیا، اتحادیه اروپا، هند، اندونزی، مکزیک، آفریقای جنوبی، ونزوئلا و بسیاری از کشورهای دیگر را شکل خواهند داد.

اما یک انتخابات، نوید عواقب جهانی را می‌دهد؛ در ایالات‌متحده، جو بایدن، دموکرات، ۸۱ ساله و دونالد ترامپ، جمهوریخواه، ۷۷ ساله، به نظر می‌رسد که در نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر دوباره رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *