چرا رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی غایب انتخابی تیم ملی بود؟

چرا رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی غایب انتخابی تیم ملی بود؟

در شرایطی که داوران کشتی ایران در جریان رقابت‌های انتخابی تیم ملی در معرض شدیدترین انتقادات قرار گرفتند و حتی در برخی موارد نیز به آن‌ها بی‌احترامی شد، مشخص نیست چرا رییس کمیته داوران غایب این رویداد مهم بود؟

به گزارش سادس، رقابت‌های حساس مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در راه حضور در المپیک پاریس، در سالن شهید حیدریان قم با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

جدا از میزبانی خوب هیات کشتی استان قم از این رقابت‌ها و سطح کیفی خوب این مسابقات، اعتراضات شدید به داوری‌ها در برخی مبارزه‌ها ، اتفاقات تلخی را در سالن مسابقات رقم زد.

در شرایطی که داوران و در راس آن‌ها هیات ژوری و حتی کادر فنی تیم ملی در برخی موارد تحت شدیدترین انتقادات قرار گرفتند و حتی در برخی موارد نیز به آن‌ها هتاکی شد، مشخص نیست چرا رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی در این رقابت ها که از اهمیت بالایی نیز برخودار بود، حضور نداشت تا هم شخصا بر نحوه قضاوت‌ها نظارت داشته باشد و هم از حقوق داوران خود برابر اتهامات و فحاشی‌ها دفاع کند.

با توجه به اهمیت و حساسیت بالای این رقابت‌ها که در حضور کادر فنی تیم ملی و همچنین رییس فدراسیون کشتی برگزار شد، پیش‌بینی بروز این اتفاقات و احتمال اعتراضات شدید به داوری‌ها از سوی برخی کشتی‌گیران و مربیان در مبارزات مهم و سرنوشت‌ساز، چندان کار سخت و دشواری نبود و بهتر بود رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی نیز به عنوان مسئول اصلی داوری کشتی ایران شخصا در این رقابت ها حاضر می‌شد و خود سمت سرپرستی فنی این رقابت‌ها را بر عهده می گرفت.

به طور حتم حضور رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی به عنوان عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی در سالن رقابت‌ها می‌توانست به مدیریت هر چه بهتر قضاوت‌ها و به حداقل رساندن اشتباهات داوری کمک زیادی داشته باشد و بروز ناهنجاری ها در سالن مسابقات را کمتر کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *