غربالگری بیش از یک میلیون مازندرانی در پویش ملی سلامت انجام شد

سادس/مازندران سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از شروع طرح تا ۷ دی ماه ۱۴۰۲ در مجموع یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۵۲۳ نفر از مازندرانی‌های بالای ۱۸ سال مورد غربالگری قرار گرفتند که معادل ۶۱.۴ درصد از افراد واجد شرایط هستند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر رضا صفری عربی افزود: در این پویش تاکنون ۲۵ هزار ۹۶۰ نفر با مشکوک به فشارخون بالا، ۲۷ هزار و۴۵۴ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۱ درصد از شرکت کنندگان در غربالگری دارای اضافه وزن و ۲۱ درصد در گروه افراد چاق دسته بندی شده‌اند.

قابل ذکر است، بر اساس اعلام اداره کل دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، مازندران فعال‌ترین استان در این پویش از نظر بیشترین تعداد غربالگری انجام شده است.

هدف این پویش مراقبت رایگان بیماران دیابتی و پرفشاری خون در بستر برنامه سلامت خانواده و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است و  امید می‌رود با ویزیت پزشکان و مراقبت منظم این افراد از زندگی سالم‌تری بر خوردار بشوند.

در فرصت باقیمانده از پویش مراقبت ملی سلامت از همه افراد بالای ۱۸ سال دعوت می‌شود تا با مراجعه به پزشک خانواده خود یا مراجعه به نزدیکترین مرکز جامع سلامت یا خانه بهداشت از وضعیت فشارخون و قند خون خود آگاه شوند.

مراجعین باید حداقل هشت ساعت ناشتا باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *