اجرای «پویش ملی سلامت» در هلال‌احمر

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از اجرای «پویش ملی سلامت» به منظور غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای جامعه هدف بالای ۱۸ سال در جمعیت هلال‌احمر خبر داد.

به گزارش سادس، پیمان نامدار با اشاره به اهداف اجرای طرح پویش سلامت گفت: این پویش در راستای طرح ملی وزارت بهداشت با هدف آموزش بیشتر و ارتقای سطح سواد سلامت مردم و شناسایی کامل بیماران دیابتی و دارای فشار خون بالا همراه با کنترل بیشتر این گروه از بیماران، در هلال‌احمر در حال اجرا است. در این پویش همه کارکنان جمعیت هلال‌احمر، مددجویان و توانخواهان مراجعه‌کننده به معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی تحت پوشش قرار می‌گیرند. این طرح از پنجم دی آغاز شده است و تا ۱۱ دی در محل واکسیناسیون معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر ضمن اعلام اینکه «پویش ملی سلامت» از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی در سراسر کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح وضعیت افراد بالای ۱۸ سال از نظر بیماری‌های فشارخون و دیابت مورد غربالگری قرار می‌گیرد و وزارت بهداشت قصد دارد برای همهشرکت کنندگان در این طرح ملی، پرونده سلامت تشکیل دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه مطابق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۸ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۷۱۸ نفر تا امروز جمعه هشتم دی در این پویش غربالگری شده‌اند، گفت: از این تعداد، ۵۵۸ هزار و ۸۹۶ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۳۳۴ هزار و ۱۹۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، نامدار افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۲۹ نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۸۸ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۱۰ هزار و ۸۶۶ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند. همچنین بر اساس اعلام قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۶۵ درصد مردان و ۳۵ درصد زنان در «پویش ملی سلامت» شرکت کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *