تعطیلی تیم ملی/ درآمدزایی اولویت نخست ملی پوشان!

تعطیلی تیم ملی/ درآمدزایی اولویت نخست ملی پوشان!

سرمربی تیم ملی اسکواش گفت: تعطیلی اردوها سبب شده تا ملی پوشان اسکواش به جای این که تمرکز خود را بر روی تمرینات معطوف کنند به فکر درآمدزایی باشند.

مجید روحانی در گفت وگو با سادس، اظهار کرد: بعد از پایان مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا که خرداد در چین برگزار شد متاسفانه از آن زمان تاکنون نه اردویی برپا شده و نه تمرینی برای ملی پوشان اسکواش داشتیم و به دلیل کمبود بودجه فدراسیون حتی امکان اعزام نفرات برتر این رشته به تورنمنت‌های برون مرزی وجود ندارد و همین امر سبب افت رنکینگ ملی پوشان برتر این رشته شده است.

وی از برگزاری مسابقات تیمی اسکواش قهرمانی آسیا در خرداد سال آینده خبر داد و گفت: برای انتخاب نفرات برتر جهت شرکت در این تورنمنت مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور را پیش‌بینی کردیم که سعی داریم ۱۶ اسکواش باز برتر کشور را دعوت کنیم تا در نهایت ۸ ورزشکار اعزامی در بخش زنان و مردان را شناسایی و به تیم ملی دعوت کنیم.

سرمربی تیم ملی اسکواش در پاسخ به این پرسش که وضعیت اسکواش بازان را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا چگونه ارزیابی می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه با تعطیلی اردوها، ملی پوشان چون درآمدی ندارند برای تامین معاش خود سعی می‌کنند با گرفتن شاگرد بیشتر به دنبال درآمدزایی باشند و تمرکز کافی برای روی تمرینات خود نمی‌گذارند و همین مساله سبب افت عملکرد و رنکینگ آن ها شده است، در حالی که اگر فدراسیون به فکر تامین درآمد ملی پوشان اسکواش باشد شرایط فرق می‌کند و به جای این که کار مربیگری را در اولویت قرار دهند زمان بیشتری را برای بهبود عملکرد خود در تمرینات می‌گذارند.

روحانی یکی از معضلات اساسی این رشته را پایین بودن میزان قرارداد بازیکنان در باشگاه‌های اسکواش عنوان کرد و افزود: اگر باشگاه‌های اسکواش قرارداد خوبی را با بازیکنان این رشته منعقد کنند دیگر ضرورتی وجود ندارد که ورزشکاران به دنبال درآمدزایی باشند. متاسفانه پایین بودن سقف قراردادها در باشگاه‌ها سبب شده تا بازیکنان انگیزه کافی برای فعالیت در تیم‌های باشگاهی نداشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که با تغییر مدیریت در فدراسیون اسکواش آیا مشکل ملی پوشان از نظر درآمدزایی مرتفع نشده است، تصریح کرد: متاسفانه مشکل درآمدزایی ملی پوشان اسکواش پابرجاست و چاره‌ای ندارند برای تامین معاش به دنبال جذب شاگردان بیشتری باشند تا از عهده‌ی هزینه‌های خود برآیند.

سرمربی تیم ملی اسکواش در پایان افزود: با توجه به المپیکی شدن این رشته، کمیته ملی المپیک باید حمایت بیشتری از ملی پوشان اسکواش داشته باشد تا با شرکت در تورنمنت‌های مختلف رنکینگ خود را افزایش دهند، متاسفانه شرایط خوبی بر ملی پوشان اسکواش حاکم نیست. اگر ورزشکاران تحت حمایت قرار بگیرند قطعا در آینده به نتایج بهتری دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *