ایران می‌تواند هم قهرمان شود هم هشتم آسیا!

ایران می‌تواند هم قهرمان شود هم هشتم آسیا!

کاپیتان تیم ملی هندبال مردان ایران گفت: هندبال ایران می‌تواند قهرمان آسیا شود و یا در رده هفتم و هشتم قرار بگیرد چون ۷ یا ۸ تیم در آسیا در یک سطح هستند و تنها تفاوت‌های کوچکی با هم دارند. 

مجتبی حیدرپور در گفت و گو با سادس، قبل از اعزام به مسابقات هندبال قهرمانی آسیا اظهار کرد: این مسابقات انتخابی جهان است و همین کمی شرایط را حساس می‌کند. به دلیل مسابقات لیگ برتر نتوانستیم اردوهای زیادی داشته باشیم و کمتر کنار هم بازی کردیم اما یک تورنمنت خوب در عمان داشتیم. مربیان در این اردو بازیکنان جدید و جوانی که به تیم اضافه شده‌اند را ارزیابی کردند. فعلا شرایط تیم خوب است و امیدواریم نتیجه خوبی در جام ملت‌های آسیا بگیریم.

سخت است اما باید همه توان خود را بگذاریم تا جهانی شویم

کاپیتان تیم ملی هندبال افزود: خداراشکر در همین مدت که تیم جمع شد و کنار هم تمرین کردیم توانستیم به شرایطی که می‌خواهیم برسیم. دو هفته دیگر هم تا مسابقات زمان داریم‌. مسابقات سختی است و باید تمام توان خود را بگذاریم تا سهمیه جهانی بگیریم. 

ایران می‌تواند هم قهرمان آسیا شود و هم هفتم یا هشتم!

حیدرپور افزود: ایران هم می‌تواند قهرمان آسیا شود و هم می‌تواند هفتم یا هشتم آسیا شود. واقعا ۷ یا ۸ تیم خوب آسیایی در یک سطح هستند و تنها تفاوت‌های ریزی با هم دارند؛ مثلا قطر بازیکنان غیربومی زیادی دارد یا بحرین و ژاپن شرایط بهتری نسبت به ایران دارند. شرایط سخت است و باید همه توان خود را بگذاریم‌ تا به عنوان سرگروه بالا برویم و راهمان را برای صعود به جام جهانی هموارتر کنیم. 

وسلین زحمت زیادی برای تیم کشید اما نتیجه حاصل نشد

حیدرپور در خصوص رفتن وسلین و انتخاب مربی ایرانی نیز گفت: ما با وسلین در چند رویداد شرکت کردیم که رسانه و جامعه هندبال انتظار کسب مدال داشتند اما محقق نشد. وسلین زحمت زیادی برای تیم کشید. بازیکنان زیادی را به تیم معرفی کرد و اکنون بیشتر از ۱۰ بازیکن جوان داریم که به تیم اضافه شده‌ اند که سرمایه‌گذاری خوبی است اما نتیجه خوب حاصل نشد. 

رحیمی‌زاده شناخت زیادی از ملی‌پوشان دارد 

وی افزود: زمان کوتاهی تا مسابقات قهرمانی آسیا وجود داشت و قطعا طبیعی بود که مربی ایرانی انتخاب شود. رحیمی‌زاده در دوره های قبل سرمربی باشگاه سپاهان بود و تجربه زیادی دارد. با ملی‌پوشان زیادی کار کرده و امیدواریم با این شناخت راه بهتری برای تیم ملی باز شود و نتیجه خوبی حاصل شود.

در هندبال مشکل سخت‌افزاری داریم؛ اگر رسیدگی شود صاحب مدال می‌شویم

وی در خصوص تبعیض‌ پاداش فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران اظهار کرد: ما هم یک رشته مدال آور هستیم. هر جایی که هزینه و توجه بیشتری کنند قطعا نتیجه بهتری کسب خواهد شد. من اسم ورزش خاصی را نمی‌آورم ولی هندبال هم جزو رشته‌هایی است که اگر به آن رسیدگی شود صاحب مدال خواهد شد. مشکلی که ما در هندبال داریم سخت‌افزاری است. ما امکاناتی از قبیل توپ، چسب، سالن، کمپ و .. را نسبت به سایر ورزش‌ها نداریم که این یک بعد ماجرا است. بعد دیگر حمایت بازیکنان است که تقریبا می‌شود گفت اگر فدراسیون ما را حمایت نکند مسئولان دیگر مثل کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کمتر به رشته ما نگاه می‌کنند. اگر از هندبال توقع دارند باید رسیدگی بیشتری کنند.

قول حواله خودروی ایرانی دادند اما محقق نشد

وی افزود: می‌دانید که صعود تیم‌های آسیایی به دور دوم جهانی کار آسانی نیست. ما هم از یک گروه خیلی سخت برای اولین بار در تاریخ هندبال به دور دوم صعود کردیم. به ما هم قول خودروی داخلی دادند که اگر به دور دوم جام جهانی صعود کنیم بدهند. ما که توقع حواله خودرو خارجی نداشتیم اما همان ایرانی هم اجرایی نشد. من اسم آن را تبعیض نمی‌گذارم شاید واژه رسیدگی بهتر باشد. اگر به رشته ما رسیدگی شود می‌توانند توقعات بیشتری هم داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *