۵۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند ‌

سادس/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، گفت: در سال جاری در نظر داریم ۵۰ هزار دانش‌آموز را به این اردوها اعزام کنیم.

محمدرضا ابراهیمی امروز (پنجشنبه ۷ دی) در همایش روشنگری و بصیرت‌افزایی فرهنگیان استان اصفهان، اظهار کرد: در این دوسال اخیر در حوزه آموزش و پرورش استان اصفهان، اقدامات موثری انجام شده که بارزترین آنها تحقق عمده اهداف مهم‌ترین شعار آموزش و پرورش استان اصفهان مبنی بر تحقق عدالت آموزشی و تربیت دینی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس، افزود: در نظر داریم به صورت ویژه برگزاری نماز جماعت در مدارس مورد توجه باشد، در زمان برگزاری پنجمین دوره آیین اعطای جایزه بزرگ مصطفی(ص) در اصفهان با پیشنهاد مسئولان اصفهانی بخش دانش‌آموزی به آن اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: این اقدام یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده بود و با توجه به مورد تاکید رهبری بودن حوزه هوش مصنوعی، در این حوزه ورود کردیم، خوشبختانه این اتفاق از اصفهان آغاز شد و امیدواریم در سراسر کشور تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با هدف هویت‌بخشی به دانش‌آموزان، گفت: باتوجه به اینکه دشمن تلاش دارد در جنگ شناختی، هویت دانش‌آموزان را تهی و هویت جعلی مورد تأیید خود یعنی بی‌دینی را جایگزین کند، اردوهای راهیان نور و پیشرفت باید در دستور کار قرار گیرد تا گام‌های بلند برداشته شود.

ابراهیمی با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۲ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، تصریح کرد: سال جاری در نظر داریم ۵۰ هزار دانش‌آموز را به این اردوها اعزام کنیم. پشتیبانی مالی و زیرساختی از زمینه‌های تعلیم و تربیت در اولویت آموزش و پرورش است، امیدواریم دولت نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی از توجه ویژه آموزش و پرورش استان به نقش بی‌مانند خانواده‌ها در همراهی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خبر داد و ادامه داد: سه نهاد مقدس مدرسه، مسجد و خانواده در راستای رسیدن به اهداف مد نظر باید اولویت باشند. دشمن نهاد خانواده را هدف قرار داده است تا آسیب‌های اجتماعی ایجاد شود، مساجد را هدف قرار داده است تا مبانی دینی کمرنگ شود و به دنبال بی‌رمق کردن مدارس است تا تربیت اسلامی محقق نشود. باید در مسیرهای گفته شده و مسیر شهدا گام برداریم تا مدیون این عزیزان نباشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *