کشف سه محموله چوب تاغ زارهای میامی تنها ظرف یک هفته اخیر

سادس/سمنان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از کشف سه محموله چوب تاغ زارهای این شهرستان تنها ظرف یک هفته اخیر خبر داد.

ابراهیم صادقی ۶ دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در یک هفته اخیر بیش از سه هزار و ۱۹۰ کیلو گرم چوب تاغ در سطح شهرستان میامی کشف و ضبط شده است. 

وی از تاغ زارها به عنوان عامل مقابله با پیشروی کویر و تنها راه موثر مبارزه با بیابان زایی نام برد و ادامه داد: این محموله های چوب با همکاری نیروهای یگان حفاظت این اداره و مامورین انتظامی شهرستان میامی کشف و ضبط شدند.  

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی افزود: در یک هفته اخیر، سه خودروی نیسان بار که حامل محموله قاچاق چوب تاغ بودند در گشت های شبانه و ایست بازرسی های مشترک یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه های انتظامی سطح شهرستان شناسایی و توقیف شدند. 

وی از توقیف خودروها و دستگیری افراد سودجو خبر داد و افزود: پرونده های قضایی برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است. 

صادقی ضمن تقدیر از فرماندهی انتظامی و نیروهای تحت امر از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه قاچاق چوب و هرگونه تخلف در حوزه تهدید جنگل‌ها و مراتع و از جمله قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی و یا آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق سامانه های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی یادآوری کرد: این سامانه ها به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *