ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

به مناسبت نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، نگاهی به ۱۰ ستاره‌ای می‌اندازیم که در سال جاری خداحافظی کردند.

به گزارش سادس، سال ۲۰۲۳ میلادی با تلخی‌ و شیرینی زیادی در فوتبال همراه بود و اوج آن قهرمانی سیتی در لیگ قهرمانان اروپا بود و توانست در استانبول جام قهرمانی را بالای سر ببرد. به توجه به نزدیکی به پایان سال جاری میلادی، نگاهی به ستاره‌هایی داریم که در این سال تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتند. 

زلاتان ایبراهیموویچ

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

زلاتان در حالی که اشک می‌ریخت خداحافظی خود را از دنیای فوتبال اعلام کرد. این تصمیم ستاره سوئدی بسیاری را شوکه کرد چرا که او پیش از این اعلام کرده بود که می‌خواهد به فوتبال با وجود آن که ۴۱ سال سن داشت ادامه دهد. با این حال در نهایت تصمیم شرایط بدنی خود شد.

باوجود آن که او از لیگ عربستان پیشنهاد داشت اما تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت. او گفت که هواداران میلان و این تیم برای همیشه در قلب او خواهند بود. ابراهیموویچ در طول دوران حرفه‌ای خود برای تیم‌های مالمو، منچستریونایتد، لس‌آنجلس گلکسی، بارسلونا، یوونتوس، اینتر، آژاکس و پی‌اس‌جی نیز بازی کرد.

جانلوئیجی بوفون

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

جان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان نامدار ایتالیایی که سابقه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ را هم در کارنامه خود دارد، در ۴۵ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. وی که در آستانه ثبت رکورد تاریخی با حضور در ششمین جام جهانی دوران فوتبالش بود، در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷، پس از حذف مقابل تیم ملی سوئد در پلی آف مقدماتی جام جهانی و جا ماندن ایتالیا از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، با چشمانی گریان، از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

فیفا بوفون را در سال ۲۰۱۰، بهترین دروازه‌بان ۲۴ سال گذشته جهان و هم‌چنین بهترین سنگربان قرن ۲۱ معرفی کرد.

او بیش‌ترین بازی با پیراهن تیم ملی ایتالیا را با ۱۷۵ بازی نیز در کارنامه خویش دارد. او در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶، رکورد بیش‌ترین تعداد و بیش‌ترین زمان بسته نگاه داشتن دروازه در سری آ را شکست. این رکورد پیش از این در اختیار دروازه‌بان روسی میلان بود.

سسک فابرگاس

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

سسک فابرگاس ۳۶ ساله که در سال ۲۰۱۵ با چلسی قهرمان لیگ برتر شد نیز تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت.  این بازیکن اسپانیایی کار حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۰۳ با آرسنال در سن ۱۶ سالگی آغاز کرد و به جوان‌ترین بازیکن این باشگاه تبدیل شد. در سال ۲۰۱۱، پس از انجام ۳۰۰ بازی برای آرسنال، به باشگاه دوران کودکی خود بارسلونا نقل مکان کرد و در ادامه به چلسی ژوزه مورینیو پیوست و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

فابرگاس در مجموع ۷۳۸ بازی حرفه ای انجام داده است که شامل بازی ملی برای اسپانیا در دوران طلایی آن‌ها می‌شود، جایی که آن‌ها سه تورنمنت بزرگ متوالی را از سال ۲۰۰۸ به دست آوردند یعنی قهرمانی در یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲.

گرت بیل

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

 گرت بیل، ستاره تیم ملی فوتبال ولز در ۳۳ سالگی تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت. او در جام جهانی قطر تنها گل تیم ملی کشورش را در دیدار با آمریکا از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. انتقال او به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳ با بیش از ۱۰۰ میلیون یورو یک رکورد در بازار نقل و انتقالات بود. بیل در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به صورت قرضی یک فصل به تاتنهام بازگشت. در سال ۲۰۲۲ راهی MLS شد و اندکی پس از جام جهانی قطر، این بازیکن ۳۳ساله پایان دوران فوتبالش را اعلام کرد.

ادن هازارد

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

ادن هازارد، ستاره پیشین چلسی و رئال مادرید، در ۳۲ سالگی از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد. هازارد در تابستان امسال به همکاری با رئال مادرید پایان داد. او قرار بود به عنوان بازیکن آزاد راهی عربستان شود ولی تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت. 

هازارد روزهای درخشانی را با پیراهن چلسی در لیگ برتر انگلیس رقم زد و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه لندنی لقب گرفت. او در سال ۲۰۱۹ راهی رئال مادرید شد و قرار بود که جایگزین کریستیانو رونالدو در این تیم شود اما روزهای کابوس واری را رقم زد و آسیب دیدگی‌های پیاپی اجازه نداد تا او در رئال بدرخشد.

امانوئل آدبایور 

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

هاجم ۳۹ساله پس از گذراندن دو فصل در زادگاهش توگو، پس از ۵۹۳ بازی حرفه‌ای و ۲۰۷ گل بازنشسته شد. آدبایور در سال ۱۹۹۹ در حالی که ۱۵ ساله بود، از توگو بیرون آمد و به باشگاه متز فرانسه پیوست. سپس راهی لیگ برتر و باشگاه آرسنال شد. او در انگلیس، برای ۴ باشگاه آرسنال، منچسترسیتی، تاتنهام و کریستال پالاس بازی کرد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شد.

مسوت اوزیل

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

مسوت اوزیل نیز در این سال تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت. اوزیل با تیم ملی فوتبال آلمان قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرد و برای تیم رئال مادرید و آرسنال هم به میدان رفت.‌ او آخرین بار برای تیم باشاک‌شهیر ترکیه به میدان رفت. 

مسوت اوزیل در تابستان ۲۰۱۳ راهی آرسنال شد و تا سال ۲۰۲۱ در این تیم حضور داشت. اوزیل در سال‌های اول حضورش در آرسنال عملکرد خوبی داشت اما پس از آن به مرور افت کرد و از ترکیب توپچی‌ها کاملا کنار گذاشته شد.

دیگو گودین 

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

 مدافع اروگوئه‌ای پیشین اتلتیکو مادرید و کاپیتان تیم ملی اروگوئه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او سابقه بازی در اینتر و اتلتیکومادرید را در کارنامه داشت. مهم‌ترین دوره فوتبال گودین به ۹ سال حضور در اتلتیکو مادرید مربوط می‌شود؛ جایی که او موفق به کسب ۸ عنوان قهرمانی، از جمله یک قهرمانی لالیگا شد و ۱۱۶ بازی ملی و یک قهرمانی در کوپا را نیز به دست آورد. 

بویان کرکیچ

ستاره‌هایی که در ۲۰۲۳ کفش‌های‌شان را آویختند

محصول آکادمی لاماسیا در ۳۲ سالگی تصمیم به آویختن کفش‌هایش گرفت. او در بارسلونا درخشش زیادی داشت و خیلی‌ها او را مسی دوم دانستند ولی در ادامه دچار روند افولی شد و در نهایت تصمیم به خداحافظی گرفت. 

اگر شما بازیکن دیگری می‌شناسید که در سال ۲۰۲۳ از فوتبال خداحافظی کرده است و در این فهرست نیست برای ما کامنت بگذارید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *