دبیر: بخواهیم یا نخواهیم کشتی ورزش اول ایران است

دبیر: بخواهیم یا نخواهیم کشتی ورزش اول ایران است

دومین‌پایگاه قهرمانی کشتی در تهران با حضور رییس شورای شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش سادس، مراسم افتتاح دومین پایگاه قهرمانی کشتی استان تهران با نام مجموعه ورزشی شهید دستجردی در منطقه شاد آباد تهران با حضور علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، منصور برزگر، ابراهیم جوادی، علی اکبر حیدری، علیرضا رضایی، مهدی علیاری، بهروز حضرتی پور، سلمان حسام پیشکسوت دو و میدانی، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، جوادی مدیرکل ورزش و جوانان تهران، حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۸ تهران و دیگر پیشکسوتان کشتی تهران برگزار شد. 

بازسازی این سالن و پایگاه قهرمانی شهرری توسط فدراسیون کشتی انجام شده و قرار است در آینده نزدیک ۳ پایگاه قهرمانی دیگر کشتی در تهران نیز افتتاح شود تا تعداد پایگاه های قهرمانی کشتی در تهران به عدد ۵ برسد.

این سالن ها پس از مذاکرات علیرضا دبیر و شهردار تهران در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفته و با هزینه فدراسیون به صورت اساسی مورد بازسازی قرار گرفته است.

دبیر: بخواهیم و نخواهیم کشتی ورزش اول ایران است

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی،‌با بیان اینکه ۵ پایگاه قهرمانی کشتی در تهران افتتاح می شود، گفت: هدف ما جلوگیری از آسیب های اجتماعی در تهران است و دنبال درآمدزایی نیستیم. اعتقاد داریم در شهرهای بزرگ اگر قرار است ورزشی تکان بخورد حتما باید مدیریت شهری کمک کنند. جلسات خوبی با آقای زاکانی داشتیم و قرار شد یکسری باشگاه ها را از شهرداری تهران بگیریم. در قدم اول ۵ باشگاه را به ما اختصاص دادند که ما شروع به هزینه بازسازی کردیم. سالن ها را شهرداری داده اما فدراسیون هزینه کرده و بیش از سقف قرارداد هم شده است. در قدم دوم هم قرار است ۱۰ سالن را به ما بدهند.

دبیر: بخواهیم یا نخواهیم کشتی ورزش اول ایران است

وی افزود: به شهردار هم گفتیم در محلات کم برخوردار به ما سالن بدهید تا بچه ها بیایند و انرژی خودشان را در باشگاه کشتی تخلیه کنند. من خودم در دوران بچگی بیش فعال بودم و اگر کشتی نبود خدا باید آخر و عاقبت ما را خیر می کرد. در خاک سفید، شهرری، شادآباد، خاوران و منطقه ۱۷ از شهرداری سالن گرفتیم و با رویکرد آسیب های اجتماعی این کار را انجام دادیم. آقای چمران من به شما قول می دهم در همین سالن بالای ۱۵۰۰ بچه بیایند و کشتی بگیرند و اوقات فراغتشان را با ورزش و کشتی پر کنند. از چهره هایی مثل علیرضا رضایی قهرمان جهان و المپیک هم دعوت کردیم تا برای مربیگری بیایند و بقیه مربیان هم از امثال او کار یاد بگیرند. ما دنبال درآمدزایی نبودیم و هدفمان توسعه کشتی در تهران و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید محیط را آماده کند و بهترین بهره‌بردارها هیات های ورزشی هستند نه اینکه بخش خصوصی بگیرد. سال ۹۸ که به کشتی آمدم اگر با همین وضعیت جلو می‌رفت ۵ سال دیگر چیزی از کشتی نمی ماند. فقط ۳۰ هزار نفر کشتی‌گیر داشتیم اما امروز به ۴۰۰ هزار نفر رسانده ایم. باید باشگاه‌هایمان را در ایران توسعه بدهیم. همین باشگاه ولنجک که آقای برزگر تمرین می دهد رفتم و دیدم که ۲۰۰ نوجوان و جوان آنجا تمرین می‌کنند. ما این آمادگی را داریم که در همه نقاط تهران سالن های کشتی بگیریم و بازسازی کنیم تا در اختیار کشتی نوجوانان و جوانان باشند.

دبیر: بخواهیم یا نخواهیم کشتی ورزش اول ایران است

دبیر افزود: کسی با کشتی‌گیر زاویه داشته باشد می گویم. ۸۲ درصد مدال های المپیک و جهان ورزش ایران برای کشتی است. بخواهیم یا نخواهیم کشتی ورزش اول ایران است. در همین بازی های آسیایی از بین ورزش های المپیکی ما فقط کشتی جلو آمد و رتبه ایران را بالا برد. از شورای شهر می‌خواهم کشتی را کمک کند. به شما قول می دهم افتخارات کشتی روز به روز بیشتر شود. پایگاه قهرمانی کشتی در منطقه ۱۷ بی نظیر خواهد شد و من قول می‌دهم زیر ۳ هزار نفر کشتی گیر آنجا نباشد. هر وقت کشتی بالا رفته بخدا رشته های دیگر هم بخاطر رقابت با کشتی بالا آمده اند.

دبیر: بخواهیم یا نخواهیم کشتی ورزش اول ایران است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *