تردد، اسکان و آموزش نیروهایی برای شرارت در پاکستان قابل تحمل نیست

جانشین فرمانده فراجا تاکید کرد که برای ما قابل تحمل نیست که در خاک پاکستان اجازه تردد، اسکان و یا آموزش نیروهایی برای شرارت و برهم زدن نظم توسط عده‌ای انجام شود.

به گزارش سادس، سردار قاسم رضایی در دیدار با ژنرال محمد انیق الرحمان، فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان اظهارکرد: در ابتدا به برداران خودمان که از کشور دوست پاکستان به کشور ما سفر کرده‌اند خوشامدگویی و ابراز خوشحالی می‌کنیم چراکه شما به نوعی در وطن دوم خودتان قدم گذاشته‌اید. امیدواریم در مدتی که در کشور ما مهمان هستید اوقات خوشی را سپری کنید و همواره برای شما آرزوی صحت و سلامتی داریم.

وی در ادامه به روابط دو کشور ایران و پاکستان اشاره کرد و با عمیق و استراتژیک توصیف کردن آن، گفت: این روابط به نحوی است که عمق استراتژی ایران، پاکستان و عمق استراتژی پاکستان، ایران است و این برای دوستان ما خوشایند و برای دشمنان ناخوشایند است و بنابراین دشمنان همواره درصددند تا میان دو ملت و دولت تفرقه و نفاق بیاندازند. از دیرباز این روابط و هماهنگی ها میان ایران و پاکستان تداوم داشته و دارد و این امر بر کسی پوشیده نیست.

جانشین فرمانده فراجا به حادثه تروریستی که چند روز پیش با شهادت ۱۱ تن از نیروهای پلیس در منطقه راسک اتفاق افتاد، اشاره کرد و افزود: در پی این حادثه پیام‌هایی از سفیر و مسئولان کشور دوست پاکستان دریافت کردیم و هرکدام به نحوی با ما ابراز همدردی و تاسف کردند که این امر نشان از روابط دیرینه و دوستانه دو ملت دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی با تاکید بر اقدامات کاربردی و عملیاتی در جلوگیری از حوادث این چنینی اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران با کشور پاکستان حدود ۹۸۷ کیلومتر مرز مشترک خشکی و ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد و در طول تاریخ نشان داده که دو کشور هیچگاه در این مناطق تخاصم جدی نداشته و باید تلاش کنیم تا از این دست حوادث پیشگیری کنیم.

رضایی با اشاره به ۱۱ شهید پلیس شهرستان راسک خاطرنشان کرد: پنج نفر از این افراد متاهل و دارای فرزند بودند که امیدواریم چنین خسارت های غیرقابل جبرانی تکرار نشود.

وی با اشاره به این که ما شما را به عنوان نماینده مردم پاکستان و دولت این کشور می دانیم گفت: انتظارمان این است که شما درخواست ما را به گوش مسئولان خود برسانید و اجازه فعالیت به تروریست ها و اشرار در خاک پاکستان و تحرکات تروریستی را ندهید.

جانشین فرمانده فراجا با بیان اینکه که افراد و گروه‌های اشرار که در آن سوی مرزهای ما و در خاک پاکستان هستند عمدتاً مبادرت به حمل و نگهداری مواد کرده یا اسکورت کننده محموله‌های موادمخدر هستند، گفت: انتظار ما از دولت و نیروهای مسلح پاکستان برخورد جدی با این افراد است و امیدواریم نتایج این نشست ها و گفت‌وگوها به‌زودی اثرات خود را در میدان عمل و تبادل اطلاعات نشان دهد.

رضایی با بیان این که برای ما قابل تحمل نیست که در خاک پاکستان اجازه تردد، اسکان و یا آموزش نیروهایی برای شرارت و برهم زدن نظم توسط عده ای انجام شود، اظهارکرد: امیدواریم در سفر بعدی انتظارات ما که همانا به هم ریخته شدن آرایش، دستگیری و یا به هلاکت رسیدن این افراد است، خبری خوب برای ما و شما باشد.

وی خاطرنشان کرد: چند روز پیش سفری به منطقه سیستان و بلوچستان داشتم و از نزدیک با مردم و همکاران خود در این منطقه صحبت کردم و همگی برایشان سوال بود که چرا با توجه به ارتباطات و روابط دیرینه میان دو کشور ایران و پاکستان چنین حوادثی رقم می‌خورد.

جانشین فرمانده فراجا در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه مجموعه انتظامی را برقراری امنیت داخلی از مرز تا مرکز عنوان کرد و افزود: در کشور ما وظایف و اختیارات مجموعه انتظامی مقداری با دیگر کشورها متفاوت است و پلیس در کنار دیگر نیروهای مسلح و دولت وظیفه اصلی مبارزه با موادمخدر را بر عهده دارد.

رضایی با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۵۰۰ تن کشفیات موادمخدر داشته‌ایم، اظهارکرد: این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد این کشفیات در مرزهای مشترک با کشور پاکستان بوده است و در این راستا انتظار داریم با همکاری یکدیگر بتوانیم آرایش باندهای مافیایی موادمخدر را بهم بزنیم و در این زمینه آماده کمک همه جانبه به کشور دوست و همسایه پاکستان هستیم.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، وی در پایان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست های میدانی در شهرهای مرزی با حضور مسئولان کشور پاکستان تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم به صورت میدانی وارد عمل شده و اقدامی جهادی در حوزه مبارزه با موادمخدر انجام دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *