سنددار کردن اراضی کشور به ۳۹ درصد رسیده است

سادس/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سنددار کردن اراضی کشور طی سال جاری به ۳۹ درصد رسیده است.

«حسن بابایی» روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مودت و همدلی خوبی میان اعضای شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و به همین دلیل به عنوان دادگستری پیش‌رو در رسیدگی و کاهش پرونده‌های مسن در مرکز کشور مطرح است.

وی با اشاره به سفر سال گذشته به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: نسبت به سال‌های گذشته در سند دار کردن اراضی کارهای خوبی در حال انجام است و از یک درصد اراضی دارای سند به ۳۹ درصد در کمیسیون رفع تداخلات رسیدیم که آمار خوبی است.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر حضور یک قاضی ناظر در کمیسون رفع تداخلات تاکید و خاطرنشان کرد: می‌طلبد در احیاء اراضی نظر شورای نگهبان قبل از سال ۶۵ وضعیت موجود را بسنجیم.

بابایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون قانون حدنگاری برای پیشگیری از کوه‌خواری و جنگل‌خواری و زمین‌خواری تصریح کرد: هدف از صدور اسناد حدنگار رفع مشکلات مردم و کمک به آنها است.

وی ادامه داد: دیدگاهی که در استان وجود دارد راهگشاست و مسئولان به فکر رفع مشکلات مردم هستند و اگر غیر از این بوده شکایت مردم به دست ما می‌رسید، ضمن اینکه با حمایت دادگستری و دادستان مرکز استان باید شاهد شتاب برای رفع تداخلات باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به سه هزار پرونده در حوزه تداخلات اراضی کشاورزی عنوان کرد: یکی از بسترهای پیشگیری از جرم طرح الزام به تنظیم سند است که روند کار به خوبی در حال انجام است؛ طرحی که جلوی بسیاری از جرائم سازمان یافته و کلاهبرداری و پولشویی و دعاوی را می گیرد و همه به اسناد عادی باز می گردد.

بابایی با اشاره به اینکه مصلحت کشوری ایجاب می کند ادبیات جدیدی را در بحث اسناد ارائه کنیم، تاکید کرد: اگر می خواهیم جلوی جعل اسناد را بگیریم سازمان ثبت در هوشمندسازی اسناد گام بردارد.

وی با اشاره به تصویب قانون سند دار شدن زمین و املاک اظهارکرد: این قانون زمانی اجرایی می‌شود که تمام زمین و املاک دارای سند باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رونمایی از پلتفرم جامع ثبتی خبر داد  و گفت: ۲۲ بهمن ماه زمان رونمایی از پلتفرم جامع ثبتی است و با رونمایی از این پلتفرم خدمات به صورت هوشمند ارائه خواهد شد و در ثبت شرکت امضاها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که با این اقدام ۸۰ درصد مراجعات به واحدهای ثبتی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، بابایی حذف دستی اسناد از  مزایای راه‌اندازی این پلتفرم دانست و بیان کرد: با الکترونیکی شدن اسناد، جلوی جعل و سوء استفاده از اسناد گرفته می‌شود و به بهداشت حوزه قضایی کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *