اشتغال پایدار زندانی‌ها رویکرد اصلی سازمان زندان‌هاست

سادس/سمنان رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: حرفه‌آموزی و اشتغال پایدار زندانیان، رویکرد مهم این سازمان است.

غلامعلی محمدی امروز (یکشنبه، سوم دی ماه) در نشست شورای قضایی استان سمنان، اظهار کرد: مهمترین رسالت و وظیفه اصلی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، اصلاح و تربیت زندانیان است.

وی با بیان اینکه باز اجتماعی‌سازی و باز سازگار کردن زندانیان رسالت اصلی سازمان زندان‌هاست، ادامه داد: باید در نهایت، زندانیان پس از اصلاح و تربیت به آغوش جامعه بازگردانده شوند. بر همین اساس، ما در کشور روی اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها متمرکزیم و اقدامات اصلاحی و تربیتی مهم‌ترین هدف اعمال مجازات برای زندانیان است.

محمدی با تأکید بر لزوم حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان، توضیح داد: اعتقاد داریم برای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان، باید در کنار اقدامات گسترده و متنوع فرهنگی و قرآنی، به موضوع مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار زندانیان نیز توجه ویژه داشت، چراکه در چرخه اصلاح و تربیت، تأثیرگذارترین مسأله، فراهم‌سازی بستر اشتغال در زندان‌هاست و بهترین بستر و زمینه برای تربیت زندانیان، گسترش حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌هاست و سازمان زندان‌ها روی این موضوع تمرکز ویژه دارد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند اداره کل زندان‌های استان سمنان در راستای اهداف مد نظر سازمان زندان‌ها، افزود: این اداره کل در زمینه مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان و به‌ویژه در حوزه مولدسازی اموال و دارایی‌های خود بسیار موفق عمل کرده است.

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز با اشاره به تعامل مناسب بین همه ارکان قضایی این استان، بیان کرد: در سایه این تعامل مناسب، دستاوردهای ارزشمندی در حوزه زندان‌های استان سمنان صورت گرفته که آزادی ۲۹ درصد از مجموع زندانیان ورودی به زندان‌های این استان در ۹ ماه امسال، نمونه‌ای از این دستاوردهاست.

امید کهربایی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان نیز با اشاره به مهم‌ترین دستاوردها و توفیق‌های این اداره کل به اشتغال بیش از ۱۰۰۰ زندانی در زندان‌های استان سمنان اشاره و اظهار کرد: ۹۰ نفر زندانیان استان سمنان از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند. همچنین ۲۰۰ پابند الکترونیک در انبارهای استان سمنان برای استفاده محکومان قضایی مشمول آماده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *