مسئولان یزد قول دادند اما هم قولشان و هم خودمان را فراموش کردند

مسئولان یزد قول دادند اما هم قولشان و هم خودمان را فراموش کردند

سادس/یزد غیر ممکن است بخواهیم از ورزش قهرمانی در استان یزد صحبت کنیم و نام رشته پرافتخار شمشیربازی و برادران فتوحی را از یاد ببریم اما گویا حمایت‌های مسئولین استان در مسیر سخت کسب سهمیه المپیک پاریس، به گونه‌ای بوده که ملی‌پوشان یزدی این رشته را دلسرد و ناامید کرده است.

«مسعود فتوحی» مربی یزدی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که در مسابقات آسیایی هانگژو به همراه برادرش «محمد فتوحی» موفق به کسب مدال تیمی این دوره از مسابقات شده بودند، در گفت‌وگو با سادس، در خصوص حمایت‌های مسئولان استان از این رشته المپیکی، گفت: پس از بازگشت از مسابقات آسیایی هانگژو، در مراسم تجلیل از وزشکاران و مدال‌آوران این مسابقات به من اعلام کردند که فراموش کردیم تا پاداش مدال شما را فراهم کنیم و در اولین فرصت این کار را برای شما انجام خواهیم داد اما تا به امروز و بعد از گذشت چند ماه پاداشی که خوشان قول داده بودند را که ندادند هیچ، حتی هیچ‌کسی پاسخی شفاف در این رابطه به من نمی‌دهد.  

وی افزود: در همان مراسم تجلیل از طرف استاندار یزد به من و مربی تیم ملی فوتبال نابینایان قول دادند که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به عنوان پاداش پرداخت کنند اما تنها ۱۰ میلیون تومان از مبلغی که قول دادند را پرداخت کردند و مابقی آن را هیچ کسی ندید.

فتوحی ادامه داد: شمشیربازی برای دومین بار سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را قطعاً کسب خواهد کرد و این امید را داریم که برای اولین‌ بار مدال المپیک را کسب کنیم اما فکر می‌کنم مسئولان یزد، شمشیربازی و افتخارات قهرمانان این رشته را فراموش کرده‌اند.

مربی تیم ملی شمشیربازی در واکنش به حمایت‌های مسئولان چند ماه مانده به مسابقات المپیک پاریس، گفت: امیدوارم بعد از گرفتن سهمیه نیز ما را همچون گذشته و در روزهای که نیاز به کمک و حمایت داشتیم، فراموش شده بدانند و پس از کسب سهمیه المپیک نیز نمی‌خواهم حتی برایمان پیام تبریک هم بدهند و این افتخار را به نام خودشان ثبت کنند چرا که هیچ کسی در استان یزد در این مسیر سخت، شمیشربازی استان را همراهی نکرده است.

وی افزود: انگار مسئولان استان یزد از کسب افتخارات ورزشکاران دیارشان ناراحت می‌شوند که این گونه رفتارهای دل سرد کننده‌ای می‌کنند؛ واقعا جایی برای تامل و فکر کردن به چرایی آن وجود ندارد!

فتوحی ادامه داد: در این مدت هیچ کسی نیامد ببیند مشکل ما چیست؟ قصد توهین ندارم اما شمشیربازی هم نیز می‌تواند مثل بعضی از هیات‌های ورزشی دیگر، در طول سال عملکردی نداشته باشد و تنها در مراسم‌ها و همایش‌ها شرکت کند اما بچه‌های شمشیربازی با عشق‌ این مسیر را ادامه می‌دهند.

مربی تیم ملی سابر ایران افزود: خارج از انصاف و بی اخلاقی است که اگر نگویم قبل از اعزام به هانگژو، مدیر کل ورزش و جوانان استان در محل اردوی تیم ملی شمشیر بازی حاضر شد و رسید واریزی مبلغ ۵۰ میلیون تومان حمایت و کمک هزینه قبل از اعزام را به ما داد ولی بعد کسب مدال برنز و بازگشت کاروان شمشیربازی به ایران و استان یزد، هیچ برنامه‌ی استقبالی از ما نداشتند.

وی افزود: پس از پایان مسابقات که به ایران بازگشتیم، از تمامی استان‌های که ورزشکار در هانگژو داشتند حداقل یک نفر مسئول برای استقبال در فرودگاه حضرت امام خمینی‌(ره) حضور داشت اما از استان یزد علی‌رغم این که مدال کسب کرده بودیم، هیچ مسئولی نبود و در بدو ورود به استان نیز اقدامی برای برگزاری مراسم استقبال صورت نگرفت؛ هر چند که خودمان این تجمل‌گرایی‌ها را دوست نداریم اما در واقع از سوی مسئولان استان نیز پیگیری انجام نشد.

وی ادامه داد: قبل از اعزام به من وعده دارند که به اندازه ورزشکاران پاداش خواهم گرفت اما در زمان اهدای پاداش‌ها، گویا خودشان حرفی را که زده بودند فراموش کردند.

فتوحی در پایان گفت: با این شرایط آینده خوبی برای ورزش یزد را نمی‌بینم و اگر با این روال حمایت از قهرمانان طی شود، همین انگشت شمار قهرمان المپیکی و آسیایی که در استان داریم یا از یزد کوچ خواهند کرد یا عطای ورزش قهرمانی را به لقایش خواهند بخشید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *