استفاده از ظرفیت خبرنگاران برای ایجاد نشاط انتخاباتی

سادس/مازندران دادستان بابل با اشاره به اینکه برای ایجاد نشاط انتخاباتی نیازمند ظرفیت خبرنگاران و اصحاب رسانه جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای هستیم، گفت: انتخابات هنوز شروع نشده دشمنان داخلی و خارجی تبلیغات خود را برای ایجاد ناامیدی و جلوگیری از حضور مردم پای صندوق‌های رای شروع کرده‌اند.

حجت الاسلام ملاکریمی امروز، دوم دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت اطلاع رسانی و تبیین جرایم و تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: بدون اینکه خبر تایید یا رد صلاحیت اسامی کاندیداها اعلام شود بعضی کانال‌ها با دریافت هزینه از کاندیدا اقدام به درج خبر غیر واقعی و کذب می‌کنند که تخلف بوده و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی افزود: این اقدام نه تنها نشر اکاذیب است بلکه وجاهت هیات نظارت و اجرایی را زیر سوال می‌برد.

ملاکریمی با اشاره به اینکه قلمی که در حوزه انتخابات می‌زنید برای تشویق و ترغیب مردم باشد، خاطرنشان کرد: هرچه حضور در انتخابات پررنگ‌تر باشد ثبات انقلاب و نظام محکم‌تر است و حضور حداکثری راهکار مقابله با تبلیغات سوء دشمن خواهد بود.

بکارگیری ۳۰۰ نفر به‌عنوان دیدبان پیشگیری از جرائم انتخاباتی در بابل

معاون دادستان بابل نیز در این نشست، اظهار کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی طبق دستورالعمل ابلاغی تشکیل و دو جلسه با حضور نهادهای امنیتی، انتظامی و شورای نگهبان شهرستان بابل برگزار شد.

صابر ذوالفقاری با اشاره به نقش مهم رسانه افزود: حضور رسانه‌های مکتوب و مجازی فعالیت تبلیغات فیزیکی را کم رنگ کرده است زیرا رسانه با تولید محتوا نقش مهمی در سرنوشت انتخاباتی ایفا می‌کند.

وی از انتخاب دو قاضی ویژه انتخابات مختص جرایم انتخاباتی در شهرستان بابل خبر داد و گفت: این دو قاضی در دادستانی و دادگاه انقلاب مستقر بوده و مخصوص پرونده‌ها و جرایم انتخاباتی هسنتند.

معاون دادستان بابل از حضور ضابطین انتخاباتی برابر ماده ۸۴ قانون اساسی خبر داد و یادآور شد: این ضابطین با ابلاغ دادستان و آموزش‌هایی که دیدند از زمان انتخابات تا پایان رای گیری بر اوضاع  نظارت دارند.

ذوالفقاری تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از جرائم انتخاباتی نیز ۳۰۰ نفر به‌عنوان دیدبان با دادستانی همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه جرایم انتخاباتی به سه دسته قبل از انتخابات، زمان انتخابات و بعد انتخابات تقسیم می‌شود، گفت: خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رای تخلف و با متخلف برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: هر گونه فعالیت مستقیم و غیرمستقیم انتخاباتی از طریق کمک نقدی و غیر نقدی، توزیع اقلام و بسته‌های حمایتی، امور خیریه و اهداء وام و هرگونه تطمیع افراد برای اخذ رای تخلف است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *