عنایتی: وقتی حریف ۱۰ نفره می‌شود، به مشکل برمی‌خوریم

عنایتی: وقتی حریف ۱۰ نفره می‌شود، به مشکل برمی‌خوریم

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید ۱۰ نفره شدن حریفان به ضرر تیمش است و باعث می‌شود اشتیاق بازیکنان برای پیروزی کمتر شود.

به گزارش سادس، رضا عنایتی، سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر فولاد اظهار کرد: من الآن باید به خاطر درگذشت برادرزاده‌ام مشهد می‌بودم اما به خطار حساسیت بازی اینجا هستم. فولاد یکی از تیم‌های با ریشه و با قدمت است و بازیکنان خوبی دارد اما در فصل جاری با ما هم‌امتیاز است و این اهمیت بازی را دو چندان می‌کند. تلاش می‌کنیم اگر نتیجه را به نفع خودمان برگردانیم، شرایط ما خوب می‌شود.

وی ادامه داد: در بدو ورود ما به باشگاه پیکان، مصدومیت هایی وجود داشت که ما را آزار می‌داد و شرایط آزاردهنده‌ای را به وجود آورده است. مجبوریم بازیکنانمان را در پست‌های غیر تخصصی بازی دهیم و زمان مصدومیت بازیکنان ما، حداقل ۲ یا ۳ ماه است. بسیاری از دوستان معتقدند پیکان خوب و زیبا بازی می‌کند اما اینکه این بازی‌ها تبدیل به برد نمی‌شود، ما را نگران می‌کند. امیدوارم این ۲ بازی را هم به سلامت به اتمام برسانیم و در نیم‌فصل تیم را تقویت کنیم. جذب بازیکن در نیم‌فصل کار سختی است و باید با حساسیت این کار را انجام دهیم و فکر می‌کنم این تعطیلی‌ها به نفع تیم ما باشد.

سرمربی پیکان اضافه کرد: چند گله داریم؛ دوستان فکر نکنند که ما نمی‌توانیم حرفی بزنیم بلکه به قانون صحبت نکردن علیه داوری احترام گذاشتیم. البته این باعث نمی‌شود که در هر بازی شرایط سختی را برای پیکان به وجود بیاورند. هر بازی پنالتی نگرفتن و شرایط را سخت کردن، دور از انتظار است. این عجیب است که پیکان باید از همه تیم‌های لیگ زودتر بازی کند. من دلیل آن را نمی‌دانم و باید از سهیل مهدی پرسیده شود و من از باشگاه خواستم که دلیل آن را از سازمان لیگ بخواهد. فکر می‌کنم این جوانمردانه نیست و شرایط باید مساوی باشد تا حقی ضایع نشود.

عنایتی در پاسخ به این سوال که بازیکنانش خودخواهی می‌کنند، گفت: من چنین حسی را ندارم. این که مربی جدید به تیم اضافه می‌شود، ممکن است استرس بازیکن را زیاد کند که بخواهد خودش را اثبات کند اما در جلسات متعدد به بازیکنان گفته‌ام که قرار نیست کسی انتخاب شود و قرار است یک کار تیمی‌انجام دهیم تا موفق شود. متاسفانه این استرس هر چه به دقایق پایانی نزدیک می‌شویم، این استرس بیشتر می‌شود. فکر می‌کنم در این ۳ بازی، بالای ۸ موقعیت در هر بازی داشتیم. وقتی این موقعیت‌ها به بار نمی‌نشیند تیم دچار استرس می‌شود و این استرس با یک پیروزی حل می‌شود. بحث غرور و خودخواهی در بازیکنان من وجود ندارد و به آنها اطمینان دارم.

وی درباره شرایط تیم ملی و حمایت از این تیم در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: این که دعای خیبر مردم، حمایت رسانه‌ها و مردم همیشه بوده است و باید از این موضوع عبور کنیم و به سمت امکانات و ابزار برویم. اینکه بگوییم دعای خیر مردم باشد و امکانات نباشد، اتفاقی می‌افتد که الآن سال‌ها سال در همه رده‌های سنی تیم ملی ما رخ داده است. باید قبول کنیم نسبت به فوتبال قاره آسیا، رو به عقب می‌رویم و تنها چیزی که برای دوستان مهم است، این است که انتظار را بالا ببریم. یکی از نکات مهم بازی‌های دوستانه است که هماهنگی را بالا ببرد اما متاسفانه ما اینها را نداریم. این بسیج ملی می‌خواهد و تلویزیون و مطبوعات همراه شده‌اند اما امکانات ما باید قابل قبول باشد و باید قبول کنیم هر سال شرایط ما چه در بحث باشگاهی و چه در بحث ملی سخت‌تر می‌شود. وقتی ما بدون دادن امکانات سطح توقع خود را از یک نفر بالا ببریم، رسیدن به هدف بسیار سخت خواهد بود و خدا را شکر چند کارشناس داریم که همیشه حرف‌های عجیب و غریبی بزنند که دیده شوند! قانون فوتبال این است که امکانات بدهی و توقع داشته باشی؛ کاری که ازبکستان در حال انجام آن است و در سال‌های آینده یکی از اصلی‌ترین رقیب‌های ما خواهد بود. ما نیروی انسانی خوبی داریم که البته آن هم رو به کم شدن است زیرا مدت زیادی است که در حال پرورش نیروی انسانی نیستیم.

سرمربی پیکان درباره نشست خبری‌اش بعد از بازی تراکتور که گفته بود پیراهن پیکان به تن بعضی از بازیکنان بزرگ است، عنوان کرد: ما زحمات زیادی کشیدیم و دوست داریم بازیکنان ما پیشرفت کنند. مطمئنا پیکان نیاز به تغییرات دارد و البته محدودیت‌هایی هم داریم اما تلاش می‌کنیم بازیکنان خوبی را به تیم اضافه کنیم.

او ادامه داد: من دوست داشتم بازیکن تراکتور اخراج نمی‌شد. شما وقتی بازی‌هایی که حریف پیکان اخراجی داده است را نگاه کنید، این تیم یا باخته یا مساوی کرده است؛ این یعنی وقتی بازیکن حریف اخراج می‌شود، استرس و فشار روی بازیکن ما زیاد می‌شود و این مساله در بعد فنی است. تراکتور سخت‌ترین بازی را در مقابل ما داشت و همه فضاها را از این تیم گرفتیم. به محض اینکه بازیکن تراکتور اخراج شد، بازیکن ما فکر کردند که کار تمام شده و ۱۵ دقیقه بازی را از دست دادیم. همین اتفاق در بازی با آلومینیوم و سپاهان هم همین اتفاق رخ داد. من این موضوع را به لحظات فنی گفتیم. اشتیاق بازیکنان بعد از ۱۰ نفره شدن حریف کم می‌شود و به مشکل برمی‌خوریم.

عنایتی در ادامه گفت: تیم فوتبال نسبت به تمام ورزش‌های دنیا فرق زیادی دارد و بیزینس عجیبی است و وقتی قولی داده می‌شود، باید عملی شود. به هر حال این قول داده شده و حالا برای سال‌ها و دوره‌های بعد می‌توانند کارشناسانه‌تر حرف بزنند و قول دهند. الآن موقعیت این حرف‌ها نیست و تیم ملی در شرایط وحشتناکی بود و حتی ممکن بود از گروه خود بالا نروند و بازیکنان ایثار کردند و قول‌هایی گرفتند. امیدوارم این قول‌ها عملی شود تا کدورتی ایجاد نشود.

سرمربی پیکان در پایان گفت: بازیکنان ما ۲۳ یا ۲۴ ساله هستند. ما سعی می‌کنیم از بازیکنان جوان استفاده کنیم اما قبل از آن باید تیم به ثبات برسد و فعلا به آن ثبات نرسیدیم و نمی‌توانیم از بازیکنان جوان‌تر استفاده کنیم. در آینده بیشتر به بازیکنان جوان بازی می‌دهیم و دوباره بازیکن‌سازی می‌کنیم. ما قبلا در هوادار این کار را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *