لیگ برتر راهش را از سوپرلیگ اروپا جدا کرد

لیگ برتر راهش را از سوپرلیگ اروپا جدا کرد

باشگاه‌های لیگ برتری به سوپرلیگ اروپا روی خوش نشان ندادند و اعلام کردند به حضور در مسابقات زیر نظر یوفا پایبند خواهند ماند.

به گزارش سادس و به نقل از اسپورت ۲۴، دادگاه عالی اتحادیه اروپا با رد شکایت یوفا و فیفا، اجازه برگزاری پروژه سوپرلیگ را صادر کرد. این امر با واکنش های زیادی همراه شده است. تازه‌ترین واکنش از آن باشگاه لیورپول است. تصمیم دیروز دادگاه عالی اروپا موضع قبلی لیورپول را در مورد سوپرلیگ اروپا تغییر نخواهد داد: «مشارکت ما در این پروژه خاتمه یافته است. ما همچنان از طریق انجمن باشگاه‌های اروپا با سایر باشگاه‌ها همراه خواهیم شد و در مسابقات یوفا شرکت خواهیم کرد.»

به این ترتیب لیورپل به آخرین باشگاه لیگ برتری تبدیل شد که از پروژه سوپرلیگ حمایت نکرد. پیش از این منچستریونایتد، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی و آرسنال و همچنین تعدادی دیگر از باشگاه‌های برتر اروپایی در برابر راه‌اندازی این مسابقات صف‌آرایی کرده بودند.

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در صورت پیوستن به سوپرلیگ اروپا، از سوی لیگ برتر انگلیس تحریم می‌شوند. طبق بیانیه لیگ برتر هر باشگاهی که در آینده به سوپرلیگ بپیوندد، ۲۲ میلیون پوند جریمه خواهد شد و همچنین با ۳۰ امتیاز منفی روبه‌رو می‌شود.

اولین بیانیه از سوی یونایتد

منچستریونایتد اولین باشگاه لیگ برتر انگلیس بود که پس از تصمیم دادگاه عالی اروپا درباره سوپرلیگ بیانیه داد. یونایتد که سال ۲۰۲۱ یکی از ۱۲ باشگاه موسس مسابقات بود در ادامه با فشار هواداران و یوفا این پروژه را ترک و اعلام کرد قصد ندارد از شرکت در مسابقات زیر نظر یوفا خودداری کند. در این بیانیه آمده است: «موضع ما تغییر نکرده است. ما کاملا متعهد به شرکت در مسابقات یوفا و همکاری مثبت با یوفا، لیگ برتر و سایر باشگاه‌ها برای توسعه بیشتر فوتبال اروپا هستیم.»

سیتی همراه یونایتد

منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس، نیز با انتشار بیانیه‌ای رسمی از شرکت در پروژه سوپرلیگ اروپا که راه‌اندازی آن برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، خودداری کرد. در بیانیه سیتی نیز آمده است: «موضع ما تغییر نکرده است. ما به ارزش‌های فوتبال اروپا متعهدیم و به شرکت در مسابقات یوفا ادامه خواهیم داد.»

لندنی‌ها هم مخالف سوپرلیگ‌اند

چلسی و تاتنهام نیز بیانیه‌هایی را صادر کردند که در آن از یوفا و فیفا حمایت کردند. در بیانیه چلسی آمده است: «حکمی که توسط دادگاه عالی  اروپا صادر شد، موضع چلسی را تغییر نخواهد داد. ما قویا معتقدیم که همکاری ما با لیگ برتر، اتحادیه فوتبال انگلیس و سایر باشگاه‌های اروپایی ادامه خواهد یافت. یوفا و فیفا به ما کمک خواهند کرد تا به توسعه فوتبال اروپا به نفع همه ادامه دهیم. ما می‌خواهیم تایید کنیم که موضع ما تغییر نکرده است. ما به ارزش‌های فوتبال اروپا متعهدیم و به همکاری با سایر باشگاهها ادامه خواهیم داد.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *