هیچکس خواهان سوپرلیگ نیست

هیچکس خواهان سوپرلیگ نیست

تقریبا تمام باشگاه‌ها به راه‌اندازی سوپرلیگ واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند در این رقابت‌ها حاضر نخواهند شد.

به گزارش سادس و به نقل از استار، آرسنال، منچستریونایتد، لیورپول، تاتنهام، چلسی و منچسترسیتی از لیگ برتر انگلیس، میلان، اینتر و یوونتوس از سری آ، رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید از لالیگا تیم‌های آماده حضور در سوپرلیگ اروپا بودند. تاکنون هیچ باشگاهی از آلمان، فرانسه یا سایر کشورهای اروپایی موافقتش را برای حضور در سوپرلیگ اعلام نکرده است.

هیات‌مدیره سوپرلیگ اروپا:

– فلورنتینو پرس (رئیس رئال مادرید): مدیرعامل
– آندره آنیلی (مدیر عامل یوونتوس تورین) و جوئل گلیزر (معاون مدیر عامل منچستریونایتد): معاون مدیر عامل

با گذشت دو سال دوباره بحث حضور در این رقابت‌ها داغ شده است و این بار تقریبا اکثر باشگاه‌ها به مخالفت با آن پرداخته‌اند. منچستریونایتد یکی از اولین باشگاه‌هایی بود که پس از انتشار این خبر وارد عمل شد و اعلام کرد: «موضع ما تغییر نکرده است. ما کاملا متعهد به شرکت در رقابت‌های یوفا و همکاری مثبت با یوفا، لیگ برتر و سایر باشگاه‌ها هستیم.» بایرن‌مونیخ نیز به این خبر این طور واکنش نشان داد: «درهای سوپرلیگ در بایرن بسته است. چنین رقابتی نشان‌دهنده حمله به اهمیت لیگ‌های داخلی است.»

دیگر واکنش‌ها:

بوروسیا دورتموند: ما برای سوپرلیگ رقابت نخواهیم کرد.
پاری‌سن‌ژرمن: هر گونه برنامه‌ای برای سوپرلیگ را به طور کامل رد می‌کند؛ چیزی که از روز اول وجود داشته و همیشه همین طور خواهد بود. نباید خدشه‌ای به رقابت‌های فراگیر و علایق هواداران رخ دهد.
موناکو: موناکو مایل است تعهد کامل خود را به اصل شایستگی ورزشی که بر مسابقات یوفا حاکم است، ابراز کند. موناکو به همکاری با باشگاه‌های لیگ و سایر باشگاه‌ها ادامه می‌دهد.
رم: باشگاه به هیچ وجه پروژه سوپرلیگ را که حمله غیر قابل قبولی به اهمیت لیگ‌های ملی و پایه‌های فوتبال اروپاست، تایید نمی کند. رم معتقد است که رفاه آینده فوتبال اروپا تنها از طریق همکاری باشگاه‌ها با یوفا و فیفا تضمین می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *