تأکید وزیر آموزش و پرورش بر احیای اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده

سادس/گلستان وزیر آموزش و پرورش اردوگاه‌های دانش‌آموزی را زمینه‌ساز اغنای اوقات فراغت آنها دانست و افزود: این اردوگاه‌ها منبع درآمد پایدار برای آموزش و پرورش هستند و در همین راستا تکمیل اردوگاه آشوراده را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رضا مراد صحرایی ظهر پنج شنبه ۳۰ آذر ماه در حاشیه بازدید از اردوگاه دانش‌آموزی جزیره آشوراده «تنها جزیره ایرانی دریای خزر» اظهار کرد: ظرفیت اردوگاهی خوبی در جزیره آشوراده نهفته است که می‌تواند به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان کمک شایانی کند.

وی اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده را یک ظرفیت ملی برای کشور برشمرد و افزود: ۱۲ سال پیش عملیات اجرای این اروگاه آغاز و پس از دو سال روند ساخت آن متوقف شده که باید روند اجرای آن هر چه سریع‌تر از سرگرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تکمیل پروژه آشوراده نیازمند اعتبارات ملی است، گفت: تکمیل این اردوگاه باعث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و منبع درآمد پایدار برای آموزش و پرورش و رشد و تعالی جسمی و روحی برای دانش‌آموزان می‌شود.

غبارروبی مزار شهدا، افتتاح استخر دانش‌آموزی با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال، افتتاح متمرکز ۱۳ مدرسه با ۴۷ کلاس درس و حضور در آیین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس به عنوان نماینده دولت، حضور در همایش نومعلمان استان گلستان نشست با نخبگان شهرستان‌های آزادشهر و رامیان از جمله برنامه‌های وزیر آموزش  پرورش در گلستان است.

تأکید وزیر آموزش و پرورش بر احیای اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده

به گزارش سادس؛ احیا، تکمیل و تجهیز این اردوگاه  دانش‌آموزی آشوراده در دستور کار آموزش و پرورش قرار داشته و در دولت سیزدهم به آن توجه شده است. این بازدید در راستای سفر دوم رئیس جمهور به گلستان انجام گرفته است.

گفتنی است، اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده چندین سال است که نیمه کاره و بدون استفاده رها شده است. اردوگاه مذکور دارای چهار هکتار زمین متعلق به آموزش و پرورش استان بوده که انشعاب آب و برق آن کامل و دارای ۹ سوئیت نیمه کاره اقامتی هم است.

آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر است که سال‌هاست اجرای طرح‌های گردشگری در آن محل مناقشه دوستداران محیط زیست و مسئولان بوده تا اینکه دولت سیزدهم موفق به گره‌گشایی از این مشکل شده است.

تأکید وزیر آموزش و پرورش بر احیای اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *