رشته بولینگ در استان زنجان نداریم / باید نگاه وسیع‌تری به فعالیت‌ها داشته باشیم

رشته بولینگ در استان زنجان نداریم / باید نگاه وسیع‌تری به فعالیت‌ها داشته باشیم

سادس/زنجان سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: امروز نگرش‌ها نسبت به بیلیارد در مقایسه با گذشته متفاوت است؛ در گذشته بعد همگانی و تفریحی در جامعه ملاک بود، اما امروز علاوه بر بعد همگانی، بعد قهرمانی هم ملاک است.

علی سلطان‌پور امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذر ماه) در مجمع انتخابانی هیأت بولینگ و بیلیارد استان زنجان با بیان اینکه از امروز وارد فصل تازه‌ای در رشته‌های بیلیاردی شدیم، اظهار کرد: در استان زنجان، رشته بولینگ نداریم. در مجموعه فدراسیون و هیأت‌های تحت پوشش علاوه بر اینکه دو رشته در بیلیارد وجود دارد، دو رشته بولینگ تنپینگ و بولینگ روی چمن را هم داریم که با هزینه کمتر نسبت به بولینگ تنپینگ اجرا می‌شود و در بعد همگانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کسب ۱۳۷ مدال آسیایی و جهانی و حضور یک ورزشکار ایرانی بین ۱۵ ورزشکار برتر دنیا، گفت: باید نگاه وسیع‌تری نسبت به فعالیت‌ها داشته باشیم. در استان زنجان در چند حوزه به بانک اطلاعاتی نیاز داریم. همچنین یکی از مسائلی که به باشگاه‌ها کمک می‌کند، تولید محتواست.

او با بیان اینکه ساماندهی ورزشکاران سازمان‌یافته باید انجام شود، اگر مدرک مربیان و داورانی منقضی شده است حتما از فدراسیون درخواست کنند، ادامه داد: در زنجان، قابلیت و ظرفیت وجود دارد. ساماندهی هیأت‌های شهرستانی باید انجام شود. یکی از اولویت‌های وزارتخانه و فدراسیون توجه به بخش بانوان است، باید موضوع بانوان در رشته‌های تحت پوشش جدی گرفته شود. همچنین از دو سال گذشته، استعدادیابی در فدراسیون آغاز شده است و استان زنجان نیز باید فعالیت خود را در این بخش آغاز کند.

در ادامه جلسه، معاون توسعه امور ورزش اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه هیأت‌های ورزشی جایگاه ویژه‌ای در ساختار ورزشی کشور دارند و کارهای اجرایی ورزشی توسط آن‌ها رخ می‌دهد، گفت: به لحاظ توسعه ورزشی هنوز به استانداردهای جهانی نرسیده‌ایم و نیاز است تلاش‌های زیادی انجام دهیم تا بتوانیم ورزش استان را به جایگاهش برسانیم و این کار با پای کار بودن نیروهای هیأت‌ها و مرد میدان بودن رخ خواهد داد.

غفار امانی با بیان اینکه رئیس هیأتی که صرفاً نام او رئیس هیأت است و در کارها حضور ندارد موثر نخواهد بود، ادامه داد: یکی از معیارهای ما برای سنجش هیأت‌های ورزشی، تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته آن رشته ورزشی است. متأسفانه این هیأت به لحاظ این آمار، یکی از هیأت‌های ضعیف استان است و با وجود اینکه تعداد ورزشکار بیلیارد و بولینگ زیاد است، اما فقط سه نفر ورزشکار بیمه‌شده در استان ثبت شده است.

به گزارش سادس در این جلسه، رضا صدرمحمدی به‌عنوان رییس جدید هیأت بولینگ و بیلیارد استان زنجان انتخاب شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *