منصوری: اقدامات خوبی درباره خانواده و جوانی جمعیت انجام شد

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اثرگذاری استانی ستاد خانواده در برخی استان‌ها بسیار بیشتر است بنابراین از این ظرفیت نیز باید استفاده شود.

به گزارش سادس، محسن منصوری در نشست مشترک نمایندگان قرارگاههای خانواده و جوانی جمعیت دستگاه ها گفت: تلاش خوبی در همه دستگاه‌ها در خصوص خانواده و جوانی جمعیت انجام شده اما نیاز به اقدامات بیشتری است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: باید دغدغه آقا در دولت، اجرایی شود. در دولت سیزدهم باید درباره جمعیت اقدامات جدی‌تری  شود. اقدامات دستگاه‌ها در این حوزه باید ذیل سیاست‌های ستاد خانواده و جوانی جمعیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: اجرای این قانون با دستگاه‌ها است و باید برای آن برنامه‌ریزی کند. ما آمادگی داریم حداقل ماهی یک بار با ستاد خانواده نشست مشترک داشته باشیم. باید افزایش جمعیت را پیاده کنیم و صدور کد ملی باید ملاکمان باشد.

منصوری اظهار کرد: دستگاه‌ها باید با یکدیگر نشست مشترک داشته باشند تا بتوانند کار را بهتر پیش ببرند. مصوباتی که نیازمند بودجه هست باید به خوبی پیگیری و اجرا شود. فهرست مصوباتی هم که نیازمند اعتبار و بودجه نیست باید توسط ستاد مشخص شود و کار با سرعت پیش برود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به ارائه دو مرحله لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: این شیوه بودجه نویسی فرصت خوبی برای دستگاه‌ها به وجود آورد تا به موضوع جمعیت و خانواده بهتر بپردازند. چهارچوب بودجه مشخص شده و کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده است، تا تصویب جزئیات فرصت باقی است.

وی خواستار بررسی متن قانون و مصوبات ستاد خانواده و ارائه گزارش کمی از میزان تحقق قانون خانواده و جوانی جمعیت شد.

منصوری از مدیران سازمان صدا و سیما درخواست کرد تا مسئله خانواده و جوانی جمعیت را در دستور کار اصلی برنامه‌سازی‌هایشان قرار دهند.

معاون اجرای رئیس جمهور ادامه داد: نیاز به ساخت برنامه های سمعی و بصری بیشتری توسط برنامه سازان صدا و سیما است. سازمان تبلیغات اسلامی نیز از ظرفیت طلاب و مبلغان دینی در ترویج فرزندآوری استفاده کند.

وی خواستار فعال شدن ستاد استان‌ها شد و گفت: اثرگذاری استانی ستاد خانواده در برخی استان‌ها بسیار بیشتر است بنابراین از این ظرفیت نیز باید استفاده شود.

منصوری خواستار تامین نیازهای دانشجویان متاهل در تامین خوابگاه‌های دانشجویی شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به مصوبات سفرهای استانی و اولویت آنها در نظام اجرایی کشور گفت: ستاد خانواده و جوانی جمعیت باید از این فرصت برای پیشبرد سیاست‌ها و مصوباتش استفاده کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *