افزایش حدود ۷ برابری بودجه مناسب‌سازی معابر

یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان در ابتدای دوره مدیریت شهری ششم، ۶۰ میلیارد تومان بود اما در حال حاضر این رقم حدود ۴۰۰میلیارد تومان است.

به گزارش سادس سید احمد علوی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه معلولان در دوره اخیر مدیریت شهری  اظهار کرد: در مورد معلولان چند اقدام را در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم انجام دهیم. اول اینکه میزان مناسب سازی را در سطح شهر برای معلولان و سالمندان ارتقا دادیم و این جزو امور بسیار مهم برای ما بود.

وی افزود: زمانی که ما مدیریت شهری ششم را تحویل گرفتیم بودجه مناسب‌سازی معابر ۶۰ میلیارد تومان بود و در حال حاضر این رقم حدود ۴۰۰میلیارد تومان است. در موضوع سرویس مدارس استثنایی نیز در سال‌های گذشته فقط کمک می‌شد اما امسال مدیریت شهری تمام هزینه را برعهده گرفت و بالای ۷۰ میلیارد تومان برای این مهم بودجه در نظر گرفته شد که احتمالا در متمم به ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

علوی با اشاره به اینکه درخصوص در دسترس کردن بوستان‌ها و معابر برای معلولان، تلاش‌هایی در حال انجام است، گفت: ممکن است پیمانکاران در انجام کار کم کاری کنند که قطعا نظارت می‌شود اما به این معنی نیست که دسترس بودن معابر و بوستان‌ها برای توانیابان در اولویت مدیریت شهری نباشد.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: دسترس پذیری و مناسب‌سازی معابر برای معلولان نسبت به گذشته رشد داشته است. برای مثال شهرک اوتیسم در منطقه ۲۲ مجوز کمیسیون ماده‌ پنج را دریافت کرد و کارهای آن در حال انجام است. به‌طور کلی عملکرد شهرداری در حوزه معلولان مناسب بوده است.

 شهر وی خاطرنشان کرد: طبیعتا ممکن است مشکلاتی در اجرای طرح‌های مناسب سازی و غیره وجود داشته باشد که بهترین ناظران طرح‌های معلولان و توانیابان خود این افراد هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *